31 Αυγ 2009

Εξαγορά του CITY 99,5 από τον όμιλο Ρέτση

Ο Όμιλος Ρέστη ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι διαπραγματεύσεις για την απόκτηση της εταιρείας Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις CITY Α.Ε, που κατέχει το ραδιοφωνικό σταθμό CITY 99,5, από το Θεόδωρο και τη Γιάννα Αγγελοπούλου.
Με αφορμή την ολοκλήρωση της συμφωνίας ο κ. Βίκτωρας Ρέστης δήλωσε: "H απόκτηση του CITY 99,5 ενισχύει σημαντικά την παρουσία του Ομίλου στο χώρο των ΜΜΕ και παράλληλα διασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας ενός ραδιοφωνικού σταθμού που ξεχώριζε για το περιεχόμενο και την εγκυρότητα της ενημέρωσης, αλλά και την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού του.
Βασική επιδίωξή μας αποτελεί η περαιτέρω ενίσχυση - ενδυνάμωση του σταθμού, ώστε να παραμείνει μια ανεξάρτητη φωνή ενημέρωσης".

"ΕΞΠΡΕΣ" "ΑΠΕ"

28 Αυγ 2009

Νέοι & ΜΜΕ: «Wireless» κατανάλωση

Η έκθεση ενός 15χρονου Βρετανού για τις μιντιακές συνήθειες της γενιάς του αρκούσε για να αναστατώσει τον κόσμο των μεγάλων. Τι έγραψε, λοιπόν, και ποιο είναι το επιμύθιο; Όταν ο 15χρονος Matthew Robson έμαθε ότι ήταν ένα από τα 6 σχολιαρόπαιδα που επελέγησαν να κάνουν πρακτική εκπαίδευση στα κεντρικά της τράπεζας Morgan Stanley, σίγουρα δεν φανταζόταν τη συνέχεια. Λίγες μέρες αργότερα του ζητήθηκε να γράψει μία έκθεση για το πώς αυτός και οι φίλοι του καταναλώνουν τα ΜΜΕ.

Το τρισέλιδο κείμενό του θεωρήθηκε τόσο φρέσκο, ευθύ, ανεπιτήδευτο και ξεχωριστό, ώστε οι εργοδότες του αποφάσισαν να το δημοσιεύσουν. Και όπως αποδείχθηκε, έπραξαν σωστά γιατί το feedback που έλαβαν ήταν απρόσμενα μεγάλο και η έρευνα γρήγορα εξελίχθηκε σε αντικείμενο συζήτησης σε blogs, παραδοσιακά μέσα και επιχειρηματική κοινότητα.

Αδιαφορώντας για τα τηλεοπτικά σποτ
Τι κι αν η ανάλυσή του για την τηλεόραση βασίζεται σε μερικά αυθαίρετα συμπεράσματα; Αυτό που μετράει είναι ότι προκύπτουν αξιοσημείωτα ευρήματα σχετικά με τις προτιμήσεις των συνομηλίκων του. Για παράδειγμα, ο λονδρέζος teenager υποστηρίζει ότι η έλλειψη ελεύθερου χρόνου δεν αποτελεί «προνόμιο» μόνο των ενηλίκων: «Είναι λιγότεροι πια αυτοί που παρακολουθούν καθημερινά συγκεκριμένα προγράμματα και αυτό γιατί δυσκολεύονται να ξεκλέψουν λίγο χρόνο», αναφέρει και ακολούθως εστιάζει στον κόσμο των διαφημίσεων.

Αυτό που διαπιστώνει είναι ότι τα τηλεοπτικά σποτ αφήνουν παγερά αδιάφορη τη νεολαία, εξ ου και η συνήθεια των νεαρών τηλεθεατών «να κάνουν ζάπινγκ ή να καταπιάνονται με κάτι άλλο όταν κάνουν την εμφάνισή τους οι διαφημίσεις». Γιατί ισχυρίζεται, λοιπόν, ότι πολλοί αποφασίζουν να μην εγγραφούν σε υπηρεσίες high definition επειδή «οι διαφημίσεις προβάλλονται σε standard definition, άρα δεν διακρίνουν τη διαφορά»; Άβυσσος η ψυχή του πιτσιρικά...

Είδος προς εξαφάνιση οι νεαροί αναγνώστες;
«Δεν γνωρίζω κάποιον έφηβο που να διαβάζει τακτικά εφημερίδες», μας ενημερώνει ο Robson και συνεχίζει: «Οι περισσότεροι δεν έχουν τον απαιτούμενο ελεύθερο χρόνο, συνεπώς δεν βρίσκουν το λόγο γιατί να διαβάζουν ατελείωτες σελίδες ύλης όταν μπορούν να ενημερωθούν περιληπτικά στο internet και την τηλεόραση». Διευκρινίζει πάντως ότι δεν είναι μόνο ζήτημα χρόνου αλλά και κόστους, μιας και «οι νέοι δεν έχουν μάθει να πληρώνουν για μια εφημερίδα».

Γι’ αυτό, λοιπόν, επιλέγουν τα δωρεάν έντυπα και τις (φθηνότερες) tabloids - η The Sun αποτελεί τρανό παράδειγμα, σύμφωνα με τον ίδιο, μιας και από τότε που μειώθηκε η τιμή της έχει δει πολλούς γνωστούς του να τη διαβάζουν.

Power to the listeners!
Περιστασιακοί ακροατές είναι σύμφωνα με το 15χρονο επίδοξο αναλυτή οι περισσότεροι συνομήλικοί του, ενώ ο κυριότερος λόγος που συντονίζονται στα ερτζιανά είναι για να ακούσουν μουσική. Πάντως, όπως επισημαίνει, προτιμούν πια τους online ραδιοφωνικούς σταθμούς καθότι «τους προσφέρουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους playlist και μάλιστα χωρίς την παρεμβολή διαφημίσεων».

Συχνάζοντας σε online στέκια
«Κάθε νεαρός έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο», εκτιμά, προτού καταθέσει την άποψή του για τις συνήθειες των συνομηλίκων του σε ό,τι αφορά τα sites κοινωνικής δικτύωσης. Με παιδική αφέλεια και έντονα επηρεασμένος από το μικρόκοσμό του, τονίζει ότι «σχεδόν κάθε χρήστης είναι εγγεγραμμένος στο Facebook και μάλιστα το επισκέπτεται τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα». Δεν έχει, ωστόσο, ανάλογα θετική άποψη για το Twitter. Διότι (μπορεί οι περισσότεροι να έχουν κάνει register, όμως) είναι λίγοι αυτοί που ασχολούνται με αυτό γιατί πολύ απλά το καθημερινό «τιτίβισμα» και δη μέσω κινητού τηλεφώνου κοστίζει. Και, συν τοις άλλοις, ποιος ο λόγος να πληρώνουν όταν, όπως παραδέχεται στωικά, «ουδείς παρακολουθεί το προφίλ μας» -χρήσιμο μάθημα για τα brands που συχνά πυκνά σπεύδουν, προτού καν καταλήξουν για τη χρησιμότητά της, να «αγκαλιάσουν» μία μόδα απλώς επειδή αυτό κάνουν ανταγωνιστές τους.

Τι άλλο αποκαλύπτουν οι, κατά Robson, «Δέκα Εντολές» για τις συνήθειες των νέων στο διαδίκτυο; Ότι δεν επιδίδονται σε online αγορές απλούστατα γιατί είναι ελάχιστοι αυτοί που διαθέτουν πιστωτική κάρτα, ότι συχνάζουν στο YouTube και ότι για τις αναζητήσεις τους χρησιμοποιούν κυρίως το Google επειδή είναι «ένα brand γνωστό και εύκολο στη χρήση».

Αυτά που θέλει ο πελάτης
Αναφερόμενος στην online διαφήμιση, o 15χρονος Matthew αποφαίνεται ότι «οι νέοι θεωρούν τα pop ups και τα banner ads ιδιαίτερα εκνευριστικά και ανούσια» και υποστηρίζει ότι «ουδέποτε τους δίνουν πραγματικά σημασία». Αντιθέτως, θεωρεί ότι «υποστηρίζουν και ενίοτε απολαμβάνουν το viral marketing για το πολλές φορές ενδιαφέρον και χιουμοριστικό περιεχόμενό του».

Όσο για την υπαίθρια διαφήμιση, δηλώνει αποστομωτικά ότι «την αγνοούμε γιατί εκτιθέμεθα σε αυτήν από τότε που πρωτοβγήκαμε έξω και επιπροσθέτως, συνήθως, δεν απευθύνεται σε εμάς». Πάντως, παραδέχεται ότι υπάρχουν και καμπάνιες, όπως αυτή για το παιχνίδι Grand Theft Auto IV, οι οποίες κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους χάρη στη διαφορετικότητά τους.

Marketing Week (T. 1254)

Antenna TV: Υποβάθμιση αξιολόγησης από Moody's

Στην υποβάθμιση της αξιολόγησης της εταιρείας Antenna TV από Β2 σε Β1 προχώρησε η Moody's διατηρώντας όμως σταθερή την προοπτική «outlook». Στην ίδια υποβάθμιση προχώρησε και για τους τίτλους του ομολογιακού των 120 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως έχει ήδη αποπληρώσει με discount ο όμιλος κατά 97%.

Η απόφαση του οίκου λήφθηκε καθώς τα έσοδα του καναλιού είναι σημαντικά μειωμένα λόγω της πτώσης της διαφημιστικής δαπάνης αλλά και λόγω του αρνητικού cash flow που αυξήθηκε στα 59 εκατ. ευρώ στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2009 έναντι 22 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008.

Πάντως ο οίκος σημειώνει πως ο Antenna έχει τη δυνατότητα να εξετάσει πολλές επενδυτικές ευκαιρίες λόγω της ρευστότητας που του εξασφάλισε η πώληση της Nova Bulgaria ύψους 379 εκατ. ευρώ.

"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"

Τηλέτυπος: Πτώση τζίρου και κερδών

Η «βουτιά» 25,5% που σημείωσε στο α` εξάμηνο του 2009 η τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη προκάλεσε μείωση 19% του κύκλου εργασιών της Τηλέτυπος ΑΕ και παρά το γεγονός ότι αύξησε το μερίδιό της στην τηλεοπτική αγορά σε 31,7% από 30,6% στο α` εξάμηνο του 2008.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης της εισηγμένης εταιρείας ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 75,2 εκατ. ευρώ από 92,8 εκατ. ευρώ το 2008.

Στο εξεταζόμενο διάστημα η διοίκηση εστίασε στη μείωση του κόστους πωλήσεων και του λειτουργικού κόστους. Πέτυχε μείωση του κόστους πωλήσεων κατά 7,7% στα 70,8 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα της μείωσης του κόστους προγράμματος κατά 10,3% σε 47,4 εκατ. ευρώ.

Με βάση την προτίμηση της διαφημιστικής αγοράς, το Μega παρουσιάζει ανταγωνιστική πορεία στον τομέα της τηλεθέασης καθώς στο α` εξάμηνο διατήρησε την πρώτη θέση στη μέση συνολική τηλεθέαση του σταθμού (19,9%) σημειώνοντας διαφορά 5,1 μονάδες από το δεύτερο σταθμό (Αntenna).

Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος, τα έξοδα διοικητής λειτουργίας μειώθηκαν κατά 3,6% σε 4,4 εκατ. ευρώ ενώ τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης μειώθηκαν κατά 27,8% σε 1,9 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 829 χιλ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ το 2008 (-88,94%) και τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν σε 804 χιλ. ευρώ από 12 εκατ. ευρώ (-93,3%).

Σε επίπεδο ομίλου ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 75,390 εκατ. ευρώ από 93,469 εκατ. ευρώ (-19,34%), τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2 εκατ. ευρώ από 12,6 (-84,12%), ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ από 8 εκατ. ευρώ το 2008 (-76,25%).

Η διοίκηση της Τηλέτυπος εκτιμά ότι οι επιπτώσεις της σοβούσας οικονομικής κρίσης στη διαφημιστική δαπάνη συνεχίζουν μάλλον επιδεινούμενες και οι ελπίδες βελτίωσης της κατάστασης μετατίθενται για το τελευταίο τρίμηνο της χρήσεως. Υπό αυτές τις συνθήκες το ενδεχόμενο σημαντικής βελτίωσης των μεγεθών της εταιρείας κατά το β' εξάμηνο αντιμετωπίζεται με συγκρατημένη αισιοδοξία.

Οι στόχοι της εταιρείας για το δεύτερο εξάμηνο του 2009 είναι η ενημέρωση των τηλεθεατών με αξιόπιστα δελτία ειδήσεων και ενημερωτικές εκπομπές, η δημιουργία προγραμμάτων με σκοπό τη διατήρηση όλου του εύρους των τηλεθεατών, η προβολή ξένων ταινιών πρώτης προβολής, η αναμετάδοση σημαντικών αθλητικών αγώνων, η διατήρηση της ορθολογικής τιμολογιακής πολιτικής, η διατήρηση του ποιοτικού προσωπικού και των συνεργατών που διαθέτει, η βελτίωση της τεχνολογικής υποδομής, η διασφάλιση της οικονομικής του θέσης και η αύξηση των διαφημιστικών του εσόδων, κάτι που προϋποθέτει την ευρωστία της συνολικής διαφημιστικής αγοράς.

"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"

Έως το τέλος του χρόνου οι ρυθμίσεις για τα δημοτικά ΜΜΕ

Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2009 θα τακτοποιηθεί το θέμα της λειτουργίας των ραδιο-τηλεοπτικών δημοτικών σταθμών με σχετική νομοθετική ρύθμιση, ανακοίνωσε ο υφ. Εσωτερικών, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.

Στο πλαίσιο διαλόγου που έχει ξεκινήσει το υπ. Εσωτερικών με τα ενδιαφερόμενα μέλη ΚΕΔΚΕ ΕΣΗΕΑ εκπροσώπους εργαζομένων στα δημοτικά ΜΜΕ), ο κ. Γκιουλέκας επιβεβαίωσε το πρωί στη Γ.Γρ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας την απόφαση του υπουργείου, ώστε η λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών δημοτικών σταθμών και η νομοθετική προσαρμογή της λειτουργίας τους στο ισχύον ευρωπαϊκό καθεστώς να έχει νομοθετικά ολοκληρωθεί ως τα τέλη του χρόνου.

Όπως σημείωσαν ο κ. Γκουλέκας και η Γ.Γρ. Ενημέρωσης-Επικοινωνίας, Μαργαρίτα Παπαδά, στόχος της κυβέρνησης είναι η απρόσκοπτη λειτουργία των δημοτικών ΜΜΕ -αφού γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές- και η διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Αναλύοντας το πρόβλημα, ο νομικός σύμβουλος της ΚΕΔΚΕ, Πάνος Ζυγούρης, εξήγησε ότι τα δημοτικά ΜΜΕ λειτουργούν σήμερα με βάση παλιές διατάξεις περί δημοτικών επιχειρήσεων ειδικού σκοπού. Ο Ν. 3592/07, καθ' υπαγόρευση της κοινοτικής νομοθεσίας, όρισε ότι οι δημοτικοί ραδιο-τηλεοπτικοί σταθμοί για να αδειοδοτηθούν πρέπει να έχουν τη μορφή Α.Ε.. Αυτό, όπως επισήμανε, «ήταν ένα βασικό πρόβλημα, διότι αυτόματα αποκλειόταν η δυνατότητα χρηματοδότησης από τους δήμους».

Στη σχετική γνωμοδότηση της ΚΕΔΚΕ, ο σκόπελος ξεπεράσθηκε με το επιχείρημα ότι πρόκειται για επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες ειδικού ενδιαφέροντος και ως εκ τούτου μπορούν να εξαιρεθούν από την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού. Τυπικά, λοιπόν, πρόκειται για δημοτικές επιχειρήσεις, που μπορούν να λειτουργούν στο διηνεκές.

Ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, Πάνος Σόμπολος, από την πλευρά του, δήλωσε ότι «η πρόταση της ΚΕΔΚΕ προσανατολίζεται προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Παρόλα αυτά υπάρχουν θέματα προς συζήτηση». Έφερε ως παράδειγμα την πρόθεση του δημάρχου Άνω Λιοσίων να κλείσει τον τοπικό δημοτικό σταθμό με το επιχείρημα ότι «δεν του έδωσε χρήματα η Επίτροπος για να πληρώσει τους συναδέλφους του», που είναι -όπως τόνισε- 22 άτομα.

Δυο χιλιάδες δημοσιογράφοι απασχολούνται στα δημοτικά ΜΜΕ (εκτός των τεχνικών) και πρόθεση των συλλόγων είναι καταρχήν να διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας.

"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"

27 Αυγ 2009

Συνάντηση για τα δημοτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα

Ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία των δημοτικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών θα εξεταστούν σε αυριανή συνάντηση του υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για τα ΜΜΕ, Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα, με εκπροσώπους της ΚΕΔΚΕ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών και όλων των Ενώσεων Συντακτών και Τεχνικών.

Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων και Ενώσεων που πραγματοποιείται στο Υπουργείο Εσωτερικών, με πρόσκληση του αρμόδιου για τα ΜΜΕ υφυπουργού, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί και υλοποιούνται για τη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου.

Η συνάντηση θα γίνει αύριο, Πέμπτη, στις 11.30 στο Κέντρο Τύπου του Υπουργείου Εσωτερικών στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.

Θα συμμετέχουν εκπρόσωποι: της ΚΕΔΚΕ, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών, της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών, της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας - Θράκης, της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Πελοποννήσου - Ηπείρου - Νήσων, της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας - Εύβοιας της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου, της Ένωσης Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας, της Ένωσης Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Αττικής, της Ένωσης Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Βόρειας Ελλάδας, και της ΕΤΕΡΜΘ.

"ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ"

RTL: Ζημίες στο δεύτερο εξάμηνο

Καθαρές ζημίες ανακοίνωσε για το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης του ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός όμιλος ΜΜΕ, RTL Group SA, εξαιτίας των διαρθρωτικών αλλαγών, των διαγραφών από τη δραστηριότητά του στη Βρετανία και των ζημιών από την έναρξη επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις σημερινές δηλώσεις της διοίκησης, η εταιρεία αναμένεται να κλείσει σε θετικό έδαφος τη χρήση, παρά τη μηδενική αύξηση των διαφημίσεων το δεύτερο εξάμηνο.

Ο πανευρωπαϊκός όμιλος ενημέρωσης σημείωσε καθαρή ζημία 1,5 εκατ. δολαρίων το εξάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, έναντι καθαρών κερδών 338 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.

Σοβαρό πλήγμα δέχθηκε η κερδοφορία της RTL από τις διαγραφές 22 εκατ. ευρώ στο βρετανικό κανάλι Five και τα αυξημένα έξοδα 35 εκατ. ευρώ από τα νέα εγχειρήματα, με κυριότερο την εξαγορά του πλειοψηφικού μεριδίου του τηλεοπτικού σταθμού Alpha στη χώρα μας.

Σε επίπεδο εσόδων σημειώθηκε πτώση 9,6% στα 2,59 δισ. εξαιτίας της συρρίκνωσης της διαφημιστικής αγοράς στην Ευρώπη με διψήφιους ρυθμούς. Βουτιά 36,7% έκανε το EBITDA του ομίλου, το οποίο διαμορφώθηκε στα 318 εκατ. ευρώ.

Η RTL Group δήλωσε ότι δεν περιμένει αύξηση διαφημιστικών εσόδων και παραμένει επικεντρωμένη στην περικοπή κόστους, τονίζοντας ότι αναμένει «σημαντικά χαμηλότερα» λειτουργικά κέρδη φέτος σε σύγκριση με τη χρήση που έληξε το 2008.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γκέρχαρντ Τσάιλερ, δηλώνει πεπεισμένος ότι η χρήση 2008-9 θα κλείσει σε θετικό έδαφος και επανέλαβε ότι η εταιρεία του εξακολουθεί να επενδύει στην παραγωγή υλικού και στις ψηφιακές τεχνολογίες.

"ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ" Πηγή: The Wall Street Journal

12 Αυγ 2009

Ανέβαζε την τηλεθέαση με συμβόλαια θανάτου

Για εμπορία ναρκωτικών και τη σύναψη συμβολαίων θανάτου με στόχο την εξόντωση των αντιπάλων του, αλλά και την άνοδο των ποσοστών τηλεθέασης, κατηγορείται τηλεπαρουσιαστής στη Βραζιλία.

Ο ίδιος ο Γουάλας Σόουζα, που είναι επίσης νομοθέτης, ισχυρίζεται ότι οι κατηγορίες αποτελούν απόπειρα λασπολογίας σε βάρος του από τους πολιτικούς του αντιπάλους και ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι είναι ένοχος.

Ωστόσο, η αστυνομία υποστηρίζει ότι διέταζε δολοφονίες στην περιοχή της Αμαζονίας και ειδοποιούσε τα τηλεοπτικά συνεργεία της εκπομπής του ώστε να βρίσκονται πρώτα στον τόπο του εγκλήματος και ο ίδιος να στηρίξει τους ισχυρισμούς του ότι η περιοχή έχει πολύ υψηλή εγκληματικότητα. Σύμφωνα με τις κατηγορίες, ο Σόουζα βρίσκεται πίσω από τουλάχιστον πέντε συμβόλαια θανάτου.

«Η εντολή για τις εκτελέσεις προερχόταν πάντα από τον παρουσιαστή και το γιο του, που ειδοποιούσαν τα τηλεοπτικά συνεργεία να φτάσουν στην τοποθεσία πριν την αστυνομία», όπως δήλωσε στο Associated Press ο αρχηγός της τοπικής υπηρεσίας πληροφοριών Τομάζ Βασονσέλος. Οι δολοφονίες εμπόρων ναρκωτικών «φαίνεται ότι εκτελούνταν για να απαλλαγεί από τους αντιπάλους του και να ανεβάζει την θεαματικότητα της εκπομπής του», όπως είπε.

«Σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούσαν τα γεγονότα, δημιουργούσαν τις ειδήσεις», όπως είπε ο τοπικός υπουργός Ασφαλείας Φρανσίσκο Καβαλκάντι.

Ο Γουάλας Σόουζα αντιμετωπίζει σωρεία κατηγοριών, ανάμεσα στις οποίες η εμπορία ναρκωτικών και η οπλοκατοχή, ωστόσο απολαμβάνει ασυλίας λόγω του πολιτικού του αξιώματος.

Εν τω μεταξύ, ο γιος του Ραφαέλ συνελήφθη ως ύποπτος για ανθρωποκτονία, διακίνηση ναρκωτικών και οπλοκατοχή.

"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" 12/8/09
Πηγές: BBC, Associated Press

10 Αυγ 2009

Έρευνα της Αστυνομίας για εξαφάνιση υλικού από το αρχείο της ΕΡΤ

Έρευνα για το αρχείο της κρατικής τηλεόρασης διεξάγεται από τη Διεύθυνση Οικονομικού Εγκλήματος της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αθηνών.
Αιτία, η μήνυση κατά αγνώστων που κατέθεσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ Χρ. Παναγόπουλος τον Δεκέμβριο του 2008 για εξαφάνιση αρχειακού υλικού της κρατικής τηλεόρασης, κυρίως αποσπάσματα από σειρές και εκπομπές. Η κατάληξη της έρευνας είναι να κληθούν σε ανάκριση από τις αρχές Αυγούστου στο κτίριο της ΓΑΔΑ 17 υπάλληλοι της ταινιοθήκης της ΕΡΤ, με κύριο ερώτημα «τι γνωρίζουν;». Η έκπληξη για τους υπαλλήλους ήταν τεράστια, αφού διαπίστωσαν πως οι κλήσεις για ανάκριση τοιχοκολλήθηκαν στην πόρτα των σπιτιών τους.
Η ανάκριση ωστόσο προκαλεί μεγάλη έκπληξη, αφού είναι γνωστό ότι αρχειακό υλικό βγαίνει από την ταινιοθήκη της ΕΡΤ μόνο με υπογραφή προϊσταμένου, και αυτός για να συμφωνήσει για την αποστολή υλικού πρέπει να έχει εγγράφως το αίτημα με την υπογραφή του επικεφαλής στελέχους, δηλαδή του εντεταλμένου συμβούλου Κ. Κέκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτοι υπάλληλοι που ανακρίθηκαν στη ΓΑΔΑ ερωτήθηκαν γενικά για το πώς λειτουργεί το σύστημα της ταινιοθήκης και αν γνωρίζουν κάτι, οτιδήποτε, για την εξαφάνιση υλικού από σειρές της ΕΡΤ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, κατατέθηκαν και έγγραφα με υπογραφή του εντεταλμένου συμβούλου στα οποία δηλωνόταν η συμφωνία να φύγει η «τάδε κασέτα» σειράς ή εκπομπής για κάποιο ιδιωτικό κανάλι.
Οι ανακρίσεις θα ολοκληρωθούν στο τέλος Αυγούστου και θα έχει ενδιαφέρον αν θα καταλήξουν κάπου οι άνθρωποι της Διεύθυνσης της Ασφάλειας για το πώς λειτουργεί το σύστημα της ΕΡΤ.

"ΤΟ ΠΑΡΟΝ" 9/8/09

ΑΝΤ1: Εθελούσια έξοδο, στρατηγική αλλαγή του ΑΝΤ1 Europe και «άφαντα» 640 εκατ. Ευρώ

Η Πέμπτη έκρυβε αρκετές δυσάρεστες εκπλήξεις για εργαζόμενους αλλά και Έλληνες τηλεθεατές του ΑΝΤ1 στην Ευρώπη. Από την μία το κανάλι λόγω της «νέας πραγματικότητας στην αγορά των Μέσων ενημέρωσης εν Ελλάδι» προχωρεί σε ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου εργαζομένων και από την άλλη ταράζει τα νεύρα των ενεργών συνδρομητών της πλατφόρμας ANT1 Europe με μία αιφνιδιαστική κίνηση μετακόμισης του προγράμματος σε έναν οικονομικότερο δορυφόρο. Η αλλαγή μάλιστα γίνεται σε χρονική στιγμή που σύσσωμη η ελληνική κοινότητα απολαμβάνει τα μπάνια της στην Ελλάδα.

Ομολογουμένως η ανακοίνωση της εθελούσιας εξόδου έρχεται από την μία λίγους μήνες πριν την έναρξη της νέας τηλεοπτικής σεζόν και από την άλλη αρκετούς μήνες μετά την ανάληψη καθηκόντων σε επίπεδο συμβούλου του Ευρωπαίου Guillaume de Posch. Σε μία περίοδο όπου οι οικονομικοί αναλυτές των ΜΜΕ δείχνουν πτωτική πορεία των διαφημίσεων έως και το 2012, ο ιδιαίτερα έμπειρος στα θέματα απολύσεων και οικονομίας Guillaume De Posch, ο ΑΝΤ1 ανακοινώνει μία εθελούσια που έρχεται «σε αντίθεση με τις σκληρές επιχειρηματικές πρακτικές που εφαρμόζουν άλλες ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις διεθνώς». Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο το πρόγραμμα εξόδου με το έμπειρο μάτι του Guillaume De Posch στην επίβλεψη και ίσως και στον σχεδιασμό του μπορεί να είναι «μαλακό». Και εξηγούμαστε.

Ο Guillaume De Posch που είχε ύψιστο ρόλο στο διοικητικό συμβούλιο του ομίλου ProSiebenSat1 Medien AG (ελέγχει εμμέσως ποσοστό του ραδιοφωνικού Λάμψη FM) είχε εξαγγείλει το 2007 ιδιαίτερα σφικτό πρόγραμμα οικονομίας για έξι τηλεοπτικούς σταθμούς του ομίλου. Μάλιστα είχε προβεί στις «βαρβαρότερες» απολύσεις στην ιστορία της Γερμανικής Τηλεόρασης, αφού μέσα σε μία νύχτα έλαβαν ενημερωτικό Email (!) για την απόλυση τους 575 άτομα. Το δεύτερο σε θεαματικότητα κανάλι της χώρας «αναγκάστηκε» σε έκτακτη μετακόμιση των εγκαταστάσεων από το Βερολίνο στο Μονάχο με την ελπίδα πως κάποιοι εργαζόμενοι με συζύγους και παιδιά δεν θα δεχτούν να μετακομίσουν και έτσι θα μειωνόταν και η αποζημίωση τους.

Παράλληλα ενοποιήθηκαν τμήματα και σταμάτησαν όλες οι προγραμματισμένες προσλήψεις στα περισσότερα κανάλια, ενημερωτικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων σταμάτησαν από την μία στιγμή στην άλλη και δεν δόθηκε και η δυνατότητα στους παρουσιαστές να ευχαριστήσουν το τηλεοπτικό τους κοινό για την εμπιστοσύνη και την αγάπη τους, οι περισσότερες προσπάθειες τουλάχιστον κόπηκαν κυριολεκτικά στον αέρα. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και το επίσημο site του ομίλου είχε «αφαιρέσει» την ενότητα Jobs από τις υπηρεσίες του και την ενεργοποίησε μόλις πριν λίγες εβδομάδες.

Η ανακοίνωση του ANT1 θυμίζει στο μεγαλύτερο μέρος της, τις τότε εξαγγελίες του De Posch προς τους εργαζομένους. Προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εξόδων, βελτίωσης των συνθηκών προγράμματος, συνέχιση του πρωταγωνιστικού ρόλου στις παρεχόμενες τηλεοπτικές μεταδόσεις και υπηρεσίες. Ο De Posch έφυγε νωρίς από το τιμόνι του P7S1 – ο ίδιος δήλωσε πως «δεν ήθελα άλλο», η αλήθεια κρύβεται αλλού. Ακόμη και τα εικοσάχρονα του τηλεοπτικού Sat1 (ω, τι σύμπτωση?) δεν εορτάστηκε, αφού από πρωταγωνιστής στην δεκαετία του ενενήντα, οδηγήθηκε σε στροφή προς νέο κοινό στο νέο millenium, προφίλ που ωστόσο δεν έφερε τις τρανταχτές και εμπορικές επιτυχίες, εκείνες οι επιτυχίες που δεν αποφέρουν χρήματα, αλλά χτίζουν μία περίεργη αλλά γαλήνια –σχεδόν ερωτική- σχέση με τους τηλεθεατές.

Γιατί ο ΑΝΤ1 εξαναγκάζεται να λάβει τα μέτρα του, όταν έχει εισπράξει 620 εκατ. Ευρώ από την πώληση της Nova Televizia στην γειτονική Βουλγαρία και γιατί προβαίνει σε επαναδιαπραγματεύσεις με διεθνή studios,όταν ο ίδιος εκτίναξε τις τιμές σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, ταινίες αλλά και της πιο πρόσφατης φόρμουλα ένα. Προσφέροντας κυριολεκτικά γη και ύδωρ?

Ξεκάθαρες απαντήσεις δεν υπάρχουν. Ο όμιλος ίσως «κάνει εσωτερική οικονομία» προκειμένου να εξαγοράσει ένα πολυπόθητο ΜΜΕ στα δυτικά της Ευρώπης. Την διαπίστωση αυτή δικαιολογεί και η απίστευτη και τραγελαφική απόφαση των ανθρώπων του ANT1 Europe να μετακομίσουν το συνδρομητικό τους πρόγραμμα στον «άφαντο» αλλά οικονομικότερο ελληνικό δορυφόρο και να μειώσουν έτσι το κόστος μετάδοσης που μεταφέρουν στους ενεργούς συνδρομητές, τους οποίος πλέον προσελκύουν με πτώση της μηνιαίας συνδρομής στα 6,5Ευρώ από 10Ευρώ χθες.

Από την άλλη ίσως οι προγραμματιστές να κατανόησαν πως ένα ντέρμπι των αιωνίων αξίας 4 εκατ. Ευρώ και αρκετές δόσεις Sundays Back2Back με ανάλογη διατίμηση, φέρνουν ένα αξιοσημείωτο διαφημιστικό κοινό, αλλά σίγουρα δεν φέρνουν ακριβώς την άνοιξη.

Το κατά πόσο «χαλαρή», «μαλακή» ή «σε αντίθεση με τις σκληρές επιχειρηματικές πρακτικές άλλων σταθμών» είναι τελικώς η εθελούσια έξοδος θα το δείξει ο καιρός. Το γεγονός πως στο CEO του σταθμού κάθεται ένας από τους σκληρότερους mediakους οικονομολόγους, καταδεικνύει μάλλον το αντίθετο.

"mediakanea.blogspot.com"

9 Αυγ 2009

Ενδιαφέρον του Αλαφούζου για τον City;

Ενώ τα περισσότερα δημοσιεύματα ήταν σχεδόν σίγουρα πως, τουλάχιστον, ο ραδιοφωνικός σταθμός CITY θα περνούσε στα χέρια του εφοπλιστή, η φερόμενη εμπλοκή του Γιάννη Αλαφούζου ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα. Όπως διαβάζουμε και στην «Αξία»: «Και κει που όλα ήταν έτοιμα και οι πάντες είχαν πιστέψει ότι ο Ρέστης θα ήταν ο άνθρωπος που θα «ανέστηνε» το συγκρότημα του Θόδωρου και της Γιάννας Αγγελοπούλου, επήλθε στασιμότητα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της στήλης, η βασική αιτία για το μπλοκάρισμα στη μεταβίβαση του City είναι η εμπλοκή του Γιάννη Αλαφούζου στην υπόθεση. Λέγεται ότι ο ισχυρός άνδρας του ΣΚΑΪ, που έχει ενοχληθεί (και λογικό) από την υπερδραστηριότητα Ρέστη, αποφάσισε να μπει (έστω και καθυστερημένα) στη διεκδίκηση τόσο του City όσο και του τίτλου του «Ελεύθερου Τύπου». Κάποιοι, μάλιστα, λένε, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνεται, ότι υπήρξε και επικοινωνία του Αλαφούζου με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο.

Με αφορμή πάντως το φημολογούμενο ενδιαφέρον της οικογένειας Αλαφούζου για τον «Ελεύθερο Τύπο», αξίζει να σημειωθεί η πληροφορία σύμφωνα με την οποία εδώ και αρκετό καιρό τα αφεντικά του συγκροτήματος του Νέου Φαλήρου δείχνουν να ενδιαφέρονται για την έκδοση (και) απογευματινού φύλλου, πέραν της «Καθημερινής». Σε ανύποπτο μάλιστα χρόνο, είχαν κάνει μια κουβέντα με τον εκδότη της «Απογευματινής», Κώστα Σαραντόπουλο, διερευνώντας το ενδεχόμενο να αποκτήσουν την ιστορική εφημερίδα της Κεντροδεξιάς. Οι Αλαφούζοι θεωρούν ότι πλέον υπάρχει χώρος για ένα νέο απογευματινό φύλλο. Παράλληλα, θα ήθελαν να βγάλουν στην κυριακάτικη αγορά ένα πιο light φύλλο. Με αφορμή όλα αυτά, να επισημανθεί ότι ο Γιάννης Αλαφούζος συνεργάζεται με τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος είχε επιδείξει κατά το παρελθόν ενδιαφέρον για την απόκτηση του "Ελεύθερου Τύπου".»

"Ο θαυμαστός κόσμος των media" 08/08/2009

Εγχείρημα Μέρντοχ για επί πληρωμή πληροφορίες στο διαδίκτυο

Ο αμερικανικός όμιλος μέσων ενημέρωσης News Corp. σκοπεύει να μετατρέψει σε συνδρομητικές τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων του στο διαδίκτυο, μία απόφαση που σύμφωνα με τον πρόεδρό του Ρούπερτ Μέρντοκ μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για αλλαγή της νοοτροπίας για δωρεάν διάθεση της πληροφορίας στο διαδίκτυο.

«Έχουμε πολλά να κάνουμε και πολλές προκλήσεις να αντιμετωπίσουμε, όπως τη δωρεάν ιντερνετική τηλεόραση και τις ψηφιακές εφημερίδες», δήλωσε ο Μέρντοκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην οποία ανακοίνωσε ζημίες ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την οικονομική χρήση 2008-2009.

«Είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ότι μπορούμε να ανακάμψουμε σημαντικά με τα έσοδα από τις συνδρομές των ηλεκτρονικών εφημερίδων», συνέχισε ο Μέρντοκ ο οποίος εκτιμά ότι «πρέπει απλώς να διασφαλίσουμε ότι το περιεχόμενό τους θα είναι διαφορετικό και καλύτερο από των υπολοίπων».

Ο Ρούπερτ Μέρντοκ εκτιμά ότι εάν επιτύχει, το παράδειγμά του θα ακολουθήσουν και άλλα μέσα, καθώς κρίνει πως οι χρήστες του διαδικτύου είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν για πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν και οι οποίες μέχρι στιγμής διατίθενται δωρεάν.

Ο όμιλος News Corp. έφερε ως παράδειγμα την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Wall Street Journal (που του ανήκει) η οποία είναι συνδρομητική και διαθέτει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από όλες τις συνδρομητικές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες του διαδικτύου.

Η παγκόσμια οικονομική κρίση κατάφερε καίριο πλήγμα στα διαφημιστικά έσοδα του ομίλου, ο οποίος διαθέτει περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης MySpace, εφημερίδες όπως η New York Post και η Times του Λονδίνου, αλλά και την κινηματογραφική εταιρεία Twentieth Century Fox.


"Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" Σάββατο, 8 Αυγούστου 2009

Αρνείται να πληρώσει η ψηφιακή γενιά

Απρόθυμος εμφανίζεται σύμφωνα με έρευνα 1 στους 3 Ευρωπαίους, στο ενδεχόμενο να πληρώσει για διαδικτυακές υπηρεσίες. Όπως διαβάζουμε στον «Κόσμο του Επενδυτή»: «"Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή είναι δωρεάν" πιστεύουν οι Ευρωπαίοι νέοι, οι οποίοι και αρνούνται πεισματικά να πληρώσουν την παροχή υπηρεσιών στο Internet. 'Ένας στους τρεις νέους δηλώνει απρόθυμος να καταβάλει οποιοδήποτε χρηματικό ποσό για διαδικτυακές υπηρεσίες όπως το «κατέβασμα» μουσικής και ταινιών. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μεγάλη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανταγωνιστικότητα στο Ιnternet, η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλες τις χώρες της Ένωσης και διήρκεσε πέντε χρόνια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της, το 33% των νέων ηλικίας 16 έως 24 ετών, δηλαδή η λεγόμενη «ψηφιακή γενιά», αρνείται σθεναρά να καταβάλει οποιοδήποτε χρηματικό ποσό για να «κατεβάσει» ή να παρακολουθήσει οποιοδήποτε περιεχόμενο ιστοσελίδας. Η έρευνα αποτελεί πραγματική γροθιά στο στομάχι των στελεχών τηλεοπτικών, μουσικών και ειδησεογραφικών εταιρειών, που ήλπιζαν ότι η νέα ψηφιακή γενιά θα αποτελέσει τη μελλοντική δεξαμενή του πελατολογίου τους. Στη μοναδική περίπτωση που οι νεαροί δέχονται να καταβάλουν τον οβολό τους είναι μόνο εάν υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα προσφορά υψηλών προδιαγραφών. Η επιμονή των νέων στη δωρεάν παροχή και ανταλλαγή υπηρεσιών στο Ιnternet έλαβε φέτος και μια πρωτοφανή πολιτική έκφραση, με την εκλογική επιτυχία του σουηδικού κόμματος των «Πειρατών» στις ευρωεκλογές του Ιουνίου. Το κόμμα τους, με σχεδόν αποκλειστικό σύνθημα την πλήρη ελευθερία στο Διαδίκτυο, κέρδισε το 7% των Σουηδών ψηφοφόρων (με απήχηση άνω του 30% ειδικά στους νέους) και εκπροσωπείται ήδη στο Ευρωκοινοβούλιο.»

08/08/2009 "Ο θαυμαστός κόσμος των media"

2 Αυγ 2009

Η κρίση του Τύπου στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Οι εργαζόμενοι της εφημερίδας “Ελεύθερος Τύπος” συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη τους μέσω ενός μπλογκ (http://ergazomenoieleftherostipos.blogspot.com) και μιας ειδικής έκδοσης υπό τον τίτλο “Εναλλακτικός Τύπος”. Η τιμή της δεκαεξασέλιδης εφημερίδας είναι μόλις πενήντα λεπτά του ευρώ -λιγότερο από το μισό μιας μέσης εφημερίδας -το οποίο «δεν θα πάει στις τσέπες μας», όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι ίδιοι, αλλά για να καλύψει τα έξοδα διανομής.

Η απόσταση, όμως, που χωρίζει το μισό ευρώ της συμβολικής τιμής στα περίπτερα, από τη δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι τεράστια. Ο Chris Anderson, εκδότης του περιοδικού Wired και συγγραφέας του best-seller “The Long Tail” περιγράφει ένα πείραμα, το οποίο διεξήγαγε ο Dan Ariely του M.I.T
Ο τελευταίος ζήτησε από μια ομάδα ατόμων να επιλέξει μεταξύ δύο ειδών σοκολάτας, τρούφες προς δεκαπέντε σεντς έκαστη και απλά σοκολατάκια γα ένα σεντ το καθένα. Αρχικά, τα τρία τέταρτα των ερωτώμενων επέλεξαν τις τρούφες προς δεκαπέντε σεντς έκαστη. Επανέλαβε το πείραμα μειώνοντας την τιμή και των δύο προϊόντων κατά ένα σεντ, με αποτέλεσμα τα απλά σοκολατάκια να προσφέρονται δωρεάν. Στην περίπτωση αυτή, σχεδόν το 70 % επέλεξε τα απλά σοκολατάκια. Όπως αναφέρει και ο Malcolm Gladwell στη σχετική του Βιβλιοκριτική η διαφορά της τιμής ήταν ακριβώς η ίδια, αλλά η μαγική λέξη «δωρεάν» κάνει θαύματα.

Συνδυάστε αυτή τη διαπίστωση με τον θεμελιώδη νόμο της οικονομικής βαρύτητας του Ιντερνέτ. Το κόστος της τεχνολογίας έχει μειωθεί τόσο, που πλέον, όλο και περισσότερο τείνει προς το μηδενικό. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Anderson, το 1961 ένα απλό τρανζίστορ κόστιζε δέκα δολάρια, το 1963 κόστιζε πέντε δολάρια, το 1968 μόλις ένα και σήμερα, πλέον, η γνωστή εταιρεία Intel πουλάει δύο δισεκατομμύρια -ναι δύο δισεκατομμύρια- τρανζίστορ για χίλια εκατό δολάρια. Δηλαδή, σήμερα το κόστος ενός τρανζίστορ είναι μόλις 0,00055 σεντ.

Ο κόσμος αλλάζει, με άλλα λόγια. Ο καταναλωτής επιζητά ελεύθερες υπηρεσίες, τις οποίες, πλέον, η τεχνολογία -ανατρέποντας την παραγωγική διαδικασία- μπορεί να του εξασφαλίζει. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν πληρώνουμε για πολυάριθμες υπηρεσίες, που λαμβάνουμε μέσω του Ιντερνέτ από ιστότοπους όπως το Gmail και το YouTube μέχρι τους New York Times. Αυτός είναι και ο λόγος που η Wikipedia, για παράδειγμα, προσφέρει έναν θησαυρό γνώσης ελεύθερα στα συντρίμμια μιας παλαιότερης αγοράς – αυτής των εγκυκλοπαιδειών. Θυμάστε τις διαφημίσεις της Δομής; Δεν θα τις ξαναδείτε.

Το πρόβλημα του Τύπου είναι δομικό. Πριν εκφράσουμε την έκπληξή μας για εξελίξεις όπως του “Ελεύθερου Τύπου”, καλό είναι να κοιτάξουμε λίγο γύρω μας. Ακόμη και η εφημερίδα “New York Times”, ο γίγαντας του αγγλόφωνου τύπου, αντιμετωπίζει δραματικά προβλήματα επιβίωσης -σε σημείο που μερίδιο της εφημερίδας πουλήθηκε σε αμφιλεγόμενο Μεξικανό ολιγάρχη.

Κοιτάζοντας, λοιπόν, από έξω προς τα μέσα, μεταξύ των λόγων που οδήγησαν στο κλείσιμο του “Ελεύθερου Τύπου” –της εφημερίδας των 120 εκατομμυρίων ευρώ σε ζημιές τα τελευταία τρία χρόνια και των, σχεδόν, 500 εργαζομένων, οι οποίοι χάσανε τις δουλειές τους- είναι και η διαπίστωση ότι ο ελληνικός τύπος δεν μπορεί να αποτελεί παγκόσμια εξαίρεση.

Ως γνωστόν, το σύγχρονο οικονομικό μοντέλο των ΜΜΕ βασίζεται σε δύο πηγές εσόδων: αναγνώστες και διαφημιστές. Τα άμεσα έσοδα από τους πρώτους, όμως, σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν το συνολικό πραγματικό κόστος παραγωγής, εκτύπωσης και διανομής. Ο βασικός κανόνας της αγοράς είναι γνωστός: τα ΜΜΕ δεν πουλάνε ουσιαστικά εφημερίδες και περιοδικά στους αναγνώστες αλλά αναγνώστες σε διαφημιστές. Η εξίσωση αυτή μεταβάλλεται δραματικά με την έλευση του Ιντερνέτ, το οποίο προσφέρει το φυσικό χώρο για να συναντώνται οι διαφημιστές και αναγνώστες πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά και, κυρίως, πιο οικονομικά.

Ασφαλώς, για να μην ποσοτικοποιούμε τα πάντα, το κόστος δεν είναι η μοναδική μεταβλητή, η οποία λειτουργεί υπέρ των νέων τεχνολογιών. Εξίσου σημαντικό είναι ότι στο Ιντερνέτ οι χρήστες ενημερώνουν, πλέον, ο ένας τον άλλον. Για παράδειγμα, μηνύματα στο Twitter και στο Facebook και εικόνες στο YouTube και στο Flickr ήταν οι καλύτερες πηγές ειδήσεων για την πρόσφατη ιρανική εξέγερση. Οι ιρανικές αρχές δεν κατέστειλαν, απλώς, βάναυσα τις διαδηλώσεις αλλά, ταυτόχρονα, κινήθηκαν ταχύτατα απενεργοποιώντας τα κινητά τηλέφωνα, εξορίζοντας και φυλακίζοντας τους διαφωνούντες και εμποδίζοντας τους ξένους ανταποκριτές να κάνουν τη δουλειά τους. Δεν κατάφεραν, όμως, παρά τις απέλπιδες προσπάθειές τους, να ελέγξουν την ροή λέξεων, ήχου και εικόνας η οποία πλημμύρισε τις οθόνες όλου του πλανήτη με αποκορύφωμα το συγκλονιστικό video του επιθανάτιου ρόγχου της 26χρονης Neda Agha-Soltan. Έτσι ενημερώνονταν το CNN, το BBC ή το France24, έτσι ενημερωνόμασταν όλοι.

Ήρθε, λοιπόν, το τέλος του Τύπου; Όχι περισσότερο από το τέλος της ιστορίας, που κάποιοι κάποτε βιάστηκαν να προβλέψουν. Απλώς, ο Tύπος θα πρέπει να προσαρμοστεί για να επιβιώσει. Δεν θα είναι η πρώτη φορά άλλωστε –έχει επαναληφθεί στο παρελθόν με άλλα τεχνολογικά άλματα, όπως η κάθοδος της τηλεόρασης στα σπίτια.

Για τον Anderson, μέρος της λύσης έγκειται στις «αμοιβαίες επιδοτήσεις» (cross-subsidies). Έτσι, κάποιες φορές, οι διαφημιστές επιδοτούν το περιεχόμενο μιας σελίδας στο Ιντερνέτ λαμβάνοντας σε αντάλλαγμα τα προσωπικά δεδομένα κάποιων χρηστών. Η περίπτωση της Google Ads είναι η πιο χαρακτηριστική. Άλλες φορές πωλείται ένα προϊόν σε συνδυασμό με την προσφορά ενός άλλου. Οι Monty Python δημιούργησαν ένα κανάλι στο YouTube με τα πιο δημοφιλή τους σκετς, με την ελπίδα ότι θα κεντρίσουν ξανά το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Και πέτυχαν. Τα DVDs τους ανέβηκαν στην λίστα των best-seller της Amazon και αύξησαν τις πωλήσεις τους θεαματικά.

Αυτά, βεβαίως, προϋποθέτουν την στοιχειωδώς εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Η οποία στην Ελλάδα αμφισβητείται -καθώς παντού εμφανίζεται το μακρύ χέρι του κράτους. Συντηρείται, έτσι, μια στρεβλή αγορά 160 τηλεοπτικών σταθμών, 1.200 ραδιοφώνων, 280 τοπικής, περιφερειακής και εθνικής εμβέλειας εφημερίδων και 800 περιοδικών. Αριθμοί οι οποίοι, προφανώς, και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς.


Για πολλά χρόνια, σπρώχνουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί με δύο τρόπους. Πρώτον, μέσω της γνωστής διαπλοκής. Μερίδα του Τύπου λειτουργεί στην Ελλάδα με μια μορφή των αμοιβαίων επιδοτήσεων του Anderson, όπου πωλείται ένα προϊόν (π.χ. μεγάλα τεχνικά έργα) σε συνδυασμό με την προσφορά ενός άλλου (π.χ. μιας εφημερίδας). Δεύτερον, λόγω του ότι λειτουργεί στην Ελλάδα ένα ανεπίσημο σχέδιο υποστήριξης του Τύπου, πολύ πριν ανακοινωθεί αυτό του Σαρκοζί, στη Γαλλία. Ένα σχέδιο άμεσων και εμμέσων επιδοτήσεων, το οποίο βασίζεται στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης χωρίς κριτήρια.

Το ελληνικό πολιτικό σύστημα επιβραβεύει την ποσότητα και όχι την ποιότητα. Πέρα από τις προφανείς πολιτικές συνέπειες, αυτό καθιστά την αγορά των ΜΜΕ δέσμια του κακού της εαυτού. Στην καλύτερη περίπτωση, δημιουργεί φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και στην χειρότερη, ορθώνει ανυπέρβλητα εμπόδια σε όποιες προσπάθειες γίνονται για προσαρμογή στα νέα παγκόσμια δεδομένα.

Η μετάβαση από το χαρτί και το μελάνι στις οθόνες μας είναι παγκοσμίως θέμα χρόνου. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Το ερώτημα είναι αν εμείς θα επιμείνουμε να κολυμπάμε ενάντια στο ρεύμα.


Κώστας Μπακογιάννης 27/7/09

Και το BBC περνάει βαθιά κρίση

Εδώ και πολύ καιρό οι συντάκτες του έγκριτου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου BBC αισθάνονται σαν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι του αστικού Τύπου. Βεβαίως, υπήρξε μία απίστευτη αλληλουχία από «μπανανόφλουδες»: κάποια λάθη σε ανταποκρίσεις από το Ιράκ, κάποιες αισχρολογίες στο κύριο πρόγραμμα. Συνηθισμένα, θα σκεφτεί κανείς, στον δημοσιογραφικό χώρο. Ομως, ορισμένοι συντάκτες θεωρούν ότι υφίστανται σκληρότερη κριτική απ' ό,τι άλλοι συνάδελφοι με παρόμοια παραπτώματα. Για παράδειγμα, φύλλο του ομίλου Μέρντοχ είχε διατυπώσει τη σκληρή άποψη, πως «το BBC πρέπει να τεμαχιστεί σε μικρά κομμάτια και να πωληθεί ως καύσιμη ύλη».

Τα κορυφαία στελέχη του BBC έχουν εκφράσει φόβους για μια γενικευμένη εκστρατεία του ευρωπαϊκού Τύπου εναντίον του κι ανησυχούν μήπως συρθούν σ' έναν πολιτικό στρόβιλο. Εν μέσω προεκλογικού αγώνα, το BBC ασχολήθηκε ούτως ή άλλως με το σκάνδαλο Ουέστμινστερ για τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος από βουλευτές. Πέραν τούτου, η λιμοκτονία των ιδιωτικών σταθμών λόγω κρίσης και στον τομέα της διαφήμισης παρουσιάζει ελκυστική την προοπτική αφαίμαξης των πλουσίων πόρων του. Από πολλές πλευρές έχουν διατυπωθεί ήδη προτάσεις. Για παράδειγμα, ο βουλευτής των Εργατικών Φρανκ Φιλντ, σε έκθεσή του με τίτλο «Η θεία πεθαίνει - ζήτω το κρατικό ραδιόφωνο» πρότεινε το BBC να προβεί στην πώληση μερικών σταθμών και τα έσοδά του να τα διαχειρίζεται μελλοντικώς μια νέα, ανεξάρτητη επιτροπή, στην οποία θα κατατίθενται αιτήσεις χρηματοδότησης νέων ιδεών για προγράμματα από διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς. Κατ' αυτό το πλάνο, το BBC θα ήταν ένας (απο)δέκτης τελών, μεταξύ πολλών άλλων.

Ωστόσο, αυτή η «θεία» εξακολουθεί να είναι αγαπητή στους περισσότερους Βρετανούς, 85% των οποίων δηλώνουν ότι θα τους έλειπε σαφώς. Τα ντοκιμαντέρ εξακολουθούν να είναι εξαίρετα, οι σαπουνόπερες διασκεδαστικές, οι ειδήσεις αποτελούν την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση και η ιστοσελίδα κορυφαία σε βρετανικό επίπεδο, σε βαθμό να τη φθονούν πολλά ευρωπαϊκά δίκτυα. Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς BBC θα μπορούσε να παρομοιαστεί με Ολλανδία χωρίς τυρί ή Βαυαρία χωρίς το Χριστιανοκοινωνικό Κόμμα - δηλαδή κάτι ασύλληπτο.

Και ο Τσόρτσιλ είχε εκφράσει την ιδέα να θέσει το BBC υπό κυβερνητικό έλεγχο, ενώ η Μ. Θάτσερ ευχαρίστως θα το έβλεπε ιδιωτικοποιημένο. Αμφότεροι προσέκρουσαν στο βράχο της υψηλής αυτοπεποίθησης των συντελεστών του - και φυσικά στην ποιότητα του έργου του. Ακόμη κι αν ο Τιμ Ουέμπερ, επικεφαλής του οικονομικού τμήματος του BBC σε Διαδίκτυο και ραδιόφωνο, εκφράζει δυσφορία, πως «το συγκεκριμένο λογότυπο μάς κάνει τη ζωή δύσκολη», δεν κρύβει την υπερηφάνειά του αντικρίζοντας την υπερσύγχρονη αίθουσα ειδήσεων (newsroom) με τους αεικίνητους συντάκτες και τις οθόνες των Η/Υ σε διαρκή λειτουργία.

Εκεί, στον τηλεοπτικό πύργο του δυτικού Λονδίνου, χτυπά η ειδησεογραφική καρδιά του BBC. Η συνεχής ετοιμότητα για αναμετάδοση της είδησης τοποθετεί το δίκτυο στον αστερισμό του «σήμερα και του μεθαύριο», τη στιγμή που άλλοι ζουν στο «προχθές». Για το BBC δεν υπάρχει δελτίο των 8, αλλά δελτίο του «εδώ και τώρα».

Ωστόσο, όλες οι δημοσιογραφικές επιτυχίες δεν θα ωφελήσουν, εάν πολιτική και κοινωνία αποφασίσουν να του γυρίσουν την πλάτη. Το συμβόλαιό του ανανεώνεται ανά 10ετία - και κάθε φορά μπορεί να σημάνει το τέλος. Η επόμενη κρίσιμη στιγμή θα είναι το 2016.

Ελευθεροτυπία, Σάββατο 1 Αυγούστου 2009

Αποσπάσματα συνέντευξης του γενικού διευθυντή του ΑΝΤ1, Γιώργου Λεβέντη στο «Βήμα»

-Κύριε Λεβέντη, την Πέμπτη ανακοινώσατε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Αφορά όλους τους εργαζομένους του ΑΝΤ1 TV;

«Αφορά όλο το προσωπικό του ΑΝΤΙ Τν, εξαιρείται μόνο η διευθυντική ομάδα του σταθμού».

-Πόσα άτομα θα πρέπει να φύγουν για να θεωρηθεί άτι το πρόγραμμα θα έχει πετύχει τον στόχο του;

«Η εθελουσία έξοδος ήταν μια ξεκάθαρη απόφαση μου η οποία ελήφθη σε συνεργασία με την ομάδα μου. Εδώ και καιρό βλέπουμε την κατάσταση στην αγορά, η οποία ως σήμερα δεν αλλάζει. Μια αγορά που είχε μια αξία εξακόσια εκατομμύρια τώρα θα έχει τετρακόσια εκατομμύρια. Περιμέναμε λοιπόν περίπου οκτώ μήνες για να δούμε ποια θα είναι η νέα πραγματικότητα και βλέπουμε τελικά ότι η τηλεοπτική αγορά στην Ελλάδα τείνει να διαμορφωθεί σε αυτά τα ποσά. Έπρεπε λοιπόν να κάνουμε κάποιες κινήσεις. Σε πρώτη φάση μειώσαμε τις αμοιβές των δικών μας σταρ και επαναδιαπραγματευθήκαμε όλες τις συμφωνίες. Ο σταθμός πρέπει να είναι έτοιμος να λειτουργήσει δυναμικά σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν έπρεπε να πάρω μια ξεκάθαρη απόφαση, η οποία ήταν η εθελουσία έξοδος. Προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα πρόγραμμα όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό για τον κόσμο που θέλει να φύγει από τον ΑΝΤΙ».

-Δηλαδή, τι είναι αυτό που προσφέρετε έτσι ώστε κάποιος εργαζόμενος να προτιμήσει την εθελουσία έξοδο και να μη ρισκάρει να παραμείνει και να μην απολυθεί;

«Η αλήθεια είναι ότι αν πετύχει το πρόγραμμα δεν θα χρειαστεί να απολύσουμε κόσμο».

-Δεν μου απαντάτε όμως στο ερώτημα σχετικά με τον αριθμό των ατόμων, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό τι θεωρείτε «επιτυχές»...

«Έχουμε συγκεκριμένο στόχο, δεν είμαστε υπερβολικοί, και θεωρούμε ότι θα πετύχουμε. Αυτό που θα αποδοθεί στον κάθε εργαζόμενο είναι ξεχωριστό. Άλλη είναι η διάσταση των πραγμάτων για κάποιον που εργάζεται στο κανάλι πολλά χρόνια και άλλη για κάποιον που εργάζεται πολύ λιγότερα. Δεν μπορεί να είναι ίδια τα κριτήρια για όλους».

-Μπορείτε να δώσετε ένα παράδειγμα;

«Οχι, δεν μπορώ. Νομίζω ότι δεν είναι σωστό».

-Επιμένετε να μη λέτε τον αριθμό που έχετε ως στόχο...

«Δεν μπορεί να κάνεις εθελουσία έξοδο και να έχεις έναν συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ως στόχο. Είναι οξύμωρο, πρόκειται για εθελουσία».

-Χαρακτηρίζετε «καλό» το συγκεκριμένο πρόγραμμα και μάλιστα το συγκρίνετε με άλλες κινήσεις ομίλων τις οποίες θεωρείτε σκληρές. Πώς μπορεί μια τέτοια κίνηση να θεωρηθεί «καλή»;

«Σας θυμίζω πως στο BBC έκοψαν από όλους τους εργαζομένους ποσοστό από τον μισθό τους».

-Κι εσείς όμως κάνατε περικοπές σε μισθούς, ξεκινώντας μάλιστα με ένα 10%.

«Το κάναμε μόνο σε όσους παίρνουν πάρα πολλά χρήματα. Δεν μειώσαμε τους μισθούς των χιλίων ευρώ!».

-Τι μειώσεις έγιναν στις υψηλές αμοιβές;

«Από 10% ως και 40% σε κάποιες περιπτώσεις»

-Γιατί επιλέξατε να ανακοινώσετε το πρόγραμμα της εθελουσίας εν μέσω καλοκαιριού;

«Κατ' αρχάς το κάναμε σε περίοδο που ο καθένας έχει χρόνο να το σκεφθεί. Επίσης τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο θα ξανανοίξει η αγορά. Αν το αποφασίζαμε τον Μάιο ή τον Ιούνιο, οι εργαζόμενοι θα έμεναν άνεργοι τρεις μήνες το καλοκαίρι».

-Πόσο καιρό πριν από την ανακοίνωση πήρατε την απόφαση;

«Η απόφαση δεν ελήφθη πολύ νωρίτερα. Δυσκολευτήκαμε πολύ να αποφασίσουμε αν θα έπρεπε να το κάνουμε. Έπρεπε επίσης να είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να δώσουμε πάρα πολλά χρήματα. Η εθελουσία έξοδος για να λειτουργήσει θα πρέπει να υπάρχει πολύ καλό κίνητρο για τους εργαζομένους. Κανείς δεν φεύγει παίρνοντας δύο ή τρεις μισθούς».

- Σε περίπτωση που δεν πετύχει θα κάνετε απολύσεις;

«Θα πετύχει. Έχουμε πάρει μια συγκεκριμένη απόφαση. Δεν μπορώ να κάνω τρία-τέσσερα σενάρια».

-Κάθε μάνατζερ όμως οφείλει να λαμβάνει υπόψη του όλα τα ενδεχόμενα σενάρια. Έτσι δεν είναι;

«Είμαι ξεκάθαρος σ' αυτό που σας λέω: θα πετύχει. Είναι πολύ δύσκολο αυτό που κάνουμε. Δεν θα είμαι γενικός διευθυντής μιας εταιρείας όπου κάθε χρόνο θα γίνονται περικοπές. Η εθελουσία είναι για μένα μονόδρομος».

-Η παρούσα οικονομική κρίση οφείλεται μόνο στη διαφημιστική πτώση; Μήπως τελικά πληρώνετε τα λάθη του παρελθόντος με υπέρογκες αμοιβές και τεράστια ποσά για μεταγραφές προσώπων;

«Λανθασμένες κινήσεις έγιναν από όλα τα κανάλια. Ο ΑΝΤ1 ήταν από τα πιο "μαζεμένα" και μάλιστα αρχίσαμε από πέρυσι τον Οκτώβριο να κάνουμε κάποιες διορθωτικές κινήσεις. Το ότι είχαν ξεφύγει κάποια πράγματα, για μένα, είναι 100% σίγουρο. Από την άλλη, αυτό σπεύσαμε σε πρώτη φάση να διορθώσουμε. Γι' αυτό και εφέτος όλα είναι πλέον "μαζεμένα"».

- Υπάρχει η αίσθηση ότι έχει αποδυναμωθεί ο τομέας της ενημέρωσης και το δελτίο ειδήσεων του σταθμού δεν πήγε πολύ καλά σε τηλεθέαση. Πώς το σχολιάζετε;

«Δεν πήγαμε πολύ καλά και γι' αυτό κάναμε κάποιες κινήσεις. Ζούμε σε εποχές όπου ο έλληνας τηλεθεατής θέλει από τις ειδήσεις κάτι άλλο».

-Δηλαδή, σαν τι;

«Δεν θέλει ειδήσεις μονοθεματικές, ειδήσεις που φωνάζουν. Εμείς κάνουμε προσπάθεια να κάνουμε ένα δελτίο πολυθεματικό με ειδήσεις σημαντικές, σύγχρονα θέματα που αφορούν τον μέσο Έλληνα, θα γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια να το πετύχουμε αυτό την εφετινή χρονιά».

- Το μοντέλο που έχετε υιοθετήσει στην πρωινή ζώνη με την εκπομπή «7 με 11 μαζί» το βλέπετε να είναι κοντά στο μοντέλο ενημέρωσης που σκέφτεστε να υιοθετήσετε;

«Όχι για τις ειδήσεις μας. Οι ειδήσεις μας θέλουμε να είναι ειδήσεις».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ετικέτες

2012 (1) Αγγελιόσημο (1) αγορά (2) Αδειοδότηση (1) ΑΕΜΕΤ (1) αθλητές (1) Αναλογική (1) ανταγωνισμός (1) ΑΝΤΕΝΝΑ (1) αξιολόγηση (1) ΑΠΕ (2) απεργία (2) απογραφή (1) Αntenna (1) βόμβα (1) ΒΟΥΛΗ (4) ΓΓΕ (2) Γερουλάνος (12) δημιουργοί (1) ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (13) δημοσιογράφοι (2) Διαφήμιση (6) διαφημιστικά έσοδα (1) ΔΙΕΘΝΗ (1) Διευθύνων Σύμβουλος (1) ΔΟΛ (1) ΔΣ (2) ΕΕ (1) ΕΕΤΤ (3) ειδήσεις (1) εισαγγελέας (2) ΕΙΤΗΣΕΕ (2) εκπαίδευση (1) Εκπαιδευτική (1) εκπομπή (2) έλεγχος (1) εμπορευματοποίηση (1) ενημέρωση (3) έξοδα (2) επαρχιακός Τύπος (1) ΕΠΗΕΑ (1) ΕΠΗΕΜ-Θ (1) Επιτροπή θεσμών (2) Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (1) Επίτροπος (1) Επιχορήγηση (2) εργαζόμενοι (3) ΕΡΤ (63) ΕΣΗΕΑ (3) ΕΣΗΕΜ-Θ (1) ΕΣΗΕΜΘ (1) έσοδα (2) ΕΣΠΗΤ (1) ΕΣΡ (4) εταιρείες ΜΜΕ (1) ΕΤΕΡ (1) ΕΤΗΠΤΑ (1) ΕΤΙΤΑ (1) Ευρωπαϊκή Ένωση (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (2) εφημερίδες (1) εφημεριδοπώλες (1) ηλεκτρονικά ΜΜΕ (1) Θέμα (1) Θεσσαλονίκη (2) καθοδήγηση (1) Καλημέρης (3) ΚΑΝΑΛΙΑ (4) Κανάλια (1) ΚΕΕΠ (1) Κεντρική Μακεδονία (1) Κίνα (1) κρατική διαφήμιση (1) Λαμπράκης (1) Μακεδονία TV (2) μείωση αποδοχών (3) μέτρηση τηλεθέασης (1) Μίνως Κυριακού (1) οργανόγραμμα (1) ΠΑΙΔΕΙΑ (2) παιδική ηλικία (1) ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (9) παραγωγοί (1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (1) Περικοπή κόστους (3) περιοδικά (1) Πεταλωτής (2) ΠΟΕΣΥ (2) ποιοτικό (1) πολιτικοί (1) πολιτισμός (2) ΠΟΣΠΕΡΤ (1) πρόγραμμα (6) πρόεδρος (6) πρόσκληση ενδιαφέροντος (1) προτάσεις (1) προϋπολογισμός (3) πρωθυπουργός (1) πρωταθλημάτα IAAF (1) Ραδιομέγαρο (2) ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ (4) Ρούπερτ Μέρντοκ (1) σαπουνόπερα (1) σερβική τηλεόραση (1) Σίγμα TV (1) συμβάσεις (3) Συμβασιουχοι (8) Τηλεμαραθώνιος (2) τηλεοπτική αγορά (1) τηλεοπτικό (1) Τηλεοραση (44) τραγουδιστές (1) υποχρεώσεις (1) Υφαντής (1) Χούκλη (1) ΨΗΦΙΑΚΗ (24) AGB (4) ALFA (1) ALTER (1) ANT (2) DIGEA (4) DTTV (6) DVB (6) EPG (1) Euro 2012 (1) Eurovision 2010 (1) FLASH (1) FOX Televizija (1) Fox tv (2) GOLDEN BOYS (1) IPTV (1) media (1) media service (1) MEGA (1) MME (43) Mundial 2010 (1) TV (1) UNICEF (2)