Από το Σάββατο, 7 Ιουνίου, με την έναρξη του Euro, θα χρησιμοποιεί η ΕΡΤ τα νέα σήματα που βλέπετε αριστέρα.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, Χρήστος Παναγόπουλος, παρατήρησε ότι η αλλαγή ταυτότητας «είχε πλέον ωριμάσει, αφού η τελευταία έγινε το 1997 για την ΝΕΤ και την ΕΤ1 και το 2000 για την ΕΡΤ».
Το κόστος ανήλθε στα 1,2 εκατομμύρια ευρώ και χρειάστηκαν 8 μήνες δουλειάς, έρευνες αγοράς και ποιοτικές έρευνες για να δημιουργεί η νέα εταιρική ταυτότητα.
Στο πακέτο λογοτύπων που ετοίμασε η RED BEE MEDIA, όπως έχουμε πει σε προηγούμενο post, περιλαμβάνονται τα τρια τηλεοπτικά κανάλια και δυο λογότυπα για τα αθλητικά και τις ειδήσεις. Δεν συμπεριλαμβάνονται τα ραδιόφωνα και τα ψηφιακά κανάλια, αν και δεν θα δυσκολευτεί κανείς να προσαρμόσει στο concept των άγγλων και τα υπόλοιπα σήματα.
Για τη ΝΕΤ, το κεντρικό σύνθημα είναι «Ευφυής ψυχαγωγία για όλους», αναδεικνύοντάς την ως το μέσο που συγκεντρώνει ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα. Για την ΕΤ1, κεντρική ιδέα αποτέλεσε το σύνθημα «Ευφυής ψυχαγωγία για μένα», καθότι προσφέρει στον τηλεθεατή προγράμματα που άπτονται των προσωπικών του ενδιαφερόντων.Σε ό,τι αφορά την ΕΤ 1, η νέα της ταυτότητα βασίζεται στην ιδέα «ευφυής ψυχαγωγία για μένα», καθώς είναι το κανάλι, στο οποίο κάθε τηλεθεατής μπορεί να απολαύσει προγράμματα, που σχετίζονται με τα προσωπικά του ενδιαφέροντα. Για την ΕΤ-1 δημιουργήθηκαν έξι διαφορετικά τηλεοπτικά σήματα, που αποτελούν αφηρημένη έκφραση των συναισθημάτων της έκπληξης, της αγάπης, του χιούμορ, της προσμονής, της ηρεμίας και της χαράς.
Μια πρώτη κριτική
Για να σχηματίσουμε άποψη για τη νέα εικόνα της ΕΡΤ, καλό θα είναι να περιμένουμε να τη δούμε να ξεδιπλώνεται σε όλο της το εύρος. Δηλαδή, στις οθόνες, τα μικρόφωνα, τα κτίρια, τα εταιρικά αυτοκίνητα, τα έντυπα και όπου αλλού έχουν εφαρμογή.
Η πρώτη αίσθηση των λογοτύπων είναι ότι βασίζονται στην απλότητα ή ακόμη και στην απλοϊκότητα για κάποιους. Είναι αλήθεια πως δεν είναι εντυπωσιακά, δεν έχουν ιδιαίτερη γραφιστική τεχική και βασίζονται στο χρώμα και τις ιδιαιτερότητες της γραμματοσειράς. Στο θέμα των λογοτύπων λοιπόν η RED BEE δεν μας συγκλόνισε και σίγουρα αν γινόταν ένας διεθνής διαγωνισμός θα είχαμε και πιο έξυπνες επιλογές, ειδικά αφού η χώρα μας διαθέτει βραβευμένους designers.
Στο γενικό λογότυπο της ΕΡΤ η γραμματοσειρά παρέμεινε και απλά τα τρια μπλε πλακίδια έγιναν ένα. Το λογότυπο της ΕΤ3 θυμίζει πολύ το logo του ΛΟΤΤΟ σε χρώματα και ύφος, ενώ σίγουρα το μίνιμαλ και ανάλαφρο λογότυπο της ΝΕΤ δεν θυμίζει κανάλι που δίνει έμφαση στις ειδήσεις.
Στα οπτικά σήματα, είναι σίγουρο ότι θα έχει γίνει εντυπωσιακή δουλειά. Άλλωστε τόσο η RED BEE, όσο και η LAMBIE-NAIRN είναι οι εταιρίες που έχουν αλλάξει την εικόνα του BBC τα τελευταία χρόνια με πολύ εντυπωσιακά σήματα και idents.
Ας τους δώσουμε λοιπόν πίστωση χρόνου, γιατί το βασικό είναι να τα συνηθίσουν οι τηλεθεατές και θα επανέλθουμε για να δούμε αν άξιζε να δώσει η ΕΡΤ 1,2 εκατομμύρια ευρώ για τα σήματα αυτά ή θα ήταν καλύτερα να πάρει 10 γραφίστες (όχι πάλι συμβασιούχους) και εξοπλισμό και να τους θέσει υπό τη σκέπη του επικεφαλής Νίκου Τσιμούρη να φτιάξουν τη νέα εταιρική εικόνα της ΕΡΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου