26 Απρ 2008

Καλωδιακή, επίγεια ψηφιακή και IPTV διεκδικούν μία θέση στα νοικοκυριά

ΕΝΤΟΝΑ ανταγωνιστικό διαμορφώνεται το νέο περιβάλλον στον τηλεοπτικό χώρο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αφού οι διαφορετικές μέθοδοι παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών διεκδικούν, με ολοένα και περισσότερες προσφορές, μία θέση στα σαλόνια των ευρωπαϊκών νοικοκυριών.

Ηδη ο χώρος τη συνδρομητικής τηλεόρασης αναπτύσσεται ραγδαία σε ευρωπαϊκή κλίμακα, αφού τα σπίτια με πρόσβαση στις αναλογικές καλωδιακές υπηρεσίες ξεπερνούν τα 66 εκατομμύρια, στις ψηφιακές καλωδιακές υπηρεσίες τα 11 εκατομμύρια και στις καλωδιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες μέσω τηλεφωνίας και Διαδικτύου, τα 24 εκατομμύρια.

Τα συνολικά έσοδα του τομέα στη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη, το 2006, ανήλθαν στα 17,6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2007 ξεπέρασαν τα 18 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο νέο περιβάλλον παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, εκτός από τους παραδοσιακούς παρόχους τηλεοπτικών υπηρεσιών, μερίδιο -και μάλιστα σημαντικό- διεκδικούν και οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι από τα προαναφερθέντα έσοδα τουλάχιστον το 40% προέρχεται από εταιρείες παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας και Ιντερνετ, ενώ τα αμέσως επόμενα χρόνια το ποσοστό αυτό αναμένεται να μεγαλώσει σημαντικά με την ανάπτυξη νέων μορφών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω κινητής τηλεφωνίας.

Η ψηφιακή περνάει μπροστά

Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η ψηφιακή τηλεόραση -κάθε είδους- αναμένεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος έναντι της αναλογικής.
Χαρακτηριστικό είναι ότι σε επίπεδο εσόδων, στην τρέχουσα χρήση του 2008, σύμφωνα με της εκτιμήσεις της Screendigest, στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η ψηφιακή τηλεόραση θα ξεπεράσει για πρώτη φορά σε έσοδα την αναλογική τηλεόραση, αγγίζοντας τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η ψαλίδα αυτή εκτιμάται ότι θα ανοίξει περισσότερο το 2009, με την ψηφιακή τηλεόραση να παρουσιάζει έσοδα περί τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ και την αναλογική στα 3,85 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2010 τα έσοδα της ψηφιακής αναμένεται να εκτιναχθούν στα 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ της αναλογικής.

Τη χρονιά πριν από το switch off για τη μετάβαση εξ ολοκλήρου στο ψηφιακό μοντέλο εκπομπής στην Ευρώπη, τα έσοδα της ψηφιακής αναμένονται περί τα 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ της αναλογικής στα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ισχυρός ανταγωνισμός

Πάντως, μέχρι και το 2010, η μάχη στο ψηφιακό τηλεοπτικό πεδίο θα δοθεί μεταξύ της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, της συνδρομητικής καλωδιακής και της IPTV.

Το συγκεκριμένο έτος, αξίζει να επισημανθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Screendigest, θεωρείται έτος - ορόσημο, αφού για πρώτη φορά οι συνδρομητές της ψηφιακής καλωδιακής θα ξεπεράσουν τους «συνδρομητές» -σε εισαγωγικά, δεδομένου ότι το κόστος είναι ιδιαίτερα χαμηλό ή μηδαμινό- της επίγειας ψηφιακής.

Ειδικότερα, στο τέλος του 2008, οι τηλεθεατές με πρόσβαση σε υπηρεσίες επίγειας ψηφιακής στη Δυτική Ευρώπη αναμένεται να αγγίξουν τα 28 εκατομμύρια, έναντι 24 εκατομμυρίων συνδρομητών της καλωδιακής και 6 εκατομμυρίων της IPTV.

Αρκετά διαφοροποιημένη αναμένεται η εικόνα το 2009, όπου η επίγεια ψηφιακή εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τους 32 εκατομμύρια τηλεθεατές, η καλωδιακή θα αγγίξει τους 30 εκατομμύρια συνδρομητές και η IPTV τα 10 εκατομμύρια, ενώ ουσιαστική αλλαγή θα υπάρξει το 2010, όπου οι τηλεθεατές της επίγειας ψηφιακής θα αγγίξουν τα 36 εκατομμύρια,
σημαντικά χαμηλότερα πλέον από εκείνους της καλωδιακής, που θα ξεπεράσουν τα 38 εκατομμύρια.

Σημαντικά αυξημένος αναμένεται και ο αριθμός των συνδρομητών της IPTV, ο οποίος εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 13 εκατομμύρια.

Οι πάροχοι

Μακροπρόθεσμα και ενώ στη χώρα μας μέχρι στιγμής συμβαίνει το αντίθετο, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται είσοδος των παραδοσιακών παρόχων τηλεοπτικών υπηρεσιών και στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, με στόχο πάντοτε την παροχή του λεγόμενου triple play και με την παροχή υπηρεσιών Διαδικτύου και τηλεφωνίας, έντονο ανταγωνισμό στο πεδίο της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και των επιπλέον παροχών -όπως το VOD κ.λπ.- και σημαντική βελτίωση της ποιότητας εκπομπής, αξιοποιώντας στο έπακρο τις αυξημένες δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή τεχνολογία.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ "Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" Πέμπτη, 24 Απριλίου 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ετικέτες

2012 (1) Αγγελιόσημο (1) αγορά (2) Αδειοδότηση (1) ΑΕΜΕΤ (1) αθλητές (1) Αναλογική (1) ανταγωνισμός (1) ΑΝΤΕΝΝΑ (1) αξιολόγηση (1) ΑΠΕ (2) απεργία (2) απογραφή (1) Αntenna (1) βόμβα (1) ΒΟΥΛΗ (4) ΓΓΕ (2) Γερουλάνος (12) δημιουργοί (1) ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (13) δημοσιογράφοι (2) Διαφήμιση (6) διαφημιστικά έσοδα (1) ΔΙΕΘΝΗ (1) Διευθύνων Σύμβουλος (1) ΔΟΛ (1) ΔΣ (2) ΕΕ (1) ΕΕΤΤ (3) ειδήσεις (1) εισαγγελέας (2) ΕΙΤΗΣΕΕ (2) εκπαίδευση (1) Εκπαιδευτική (1) εκπομπή (2) έλεγχος (1) εμπορευματοποίηση (1) ενημέρωση (3) έξοδα (2) επαρχιακός Τύπος (1) ΕΠΗΕΑ (1) ΕΠΗΕΜ-Θ (1) Επιτροπή θεσμών (2) Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (1) Επίτροπος (1) Επιχορήγηση (2) εργαζόμενοι (3) ΕΡΤ (63) ΕΣΗΕΑ (3) ΕΣΗΕΜ-Θ (1) ΕΣΗΕΜΘ (1) έσοδα (2) ΕΣΠΗΤ (1) ΕΣΡ (4) εταιρείες ΜΜΕ (1) ΕΤΕΡ (1) ΕΤΗΠΤΑ (1) ΕΤΙΤΑ (1) Ευρωπαϊκή Ένωση (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (2) εφημερίδες (1) εφημεριδοπώλες (1) ηλεκτρονικά ΜΜΕ (1) Θέμα (1) Θεσσαλονίκη (2) καθοδήγηση (1) Καλημέρης (3) ΚΑΝΑΛΙΑ (4) Κανάλια (1) ΚΕΕΠ (1) Κεντρική Μακεδονία (1) Κίνα (1) κρατική διαφήμιση (1) Λαμπράκης (1) Μακεδονία TV (2) μείωση αποδοχών (3) μέτρηση τηλεθέασης (1) Μίνως Κυριακού (1) οργανόγραμμα (1) ΠΑΙΔΕΙΑ (2) παιδική ηλικία (1) ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (9) παραγωγοί (1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (1) Περικοπή κόστους (3) περιοδικά (1) Πεταλωτής (2) ΠΟΕΣΥ (2) ποιοτικό (1) πολιτικοί (1) πολιτισμός (2) ΠΟΣΠΕΡΤ (1) πρόγραμμα (6) πρόεδρος (6) πρόσκληση ενδιαφέροντος (1) προτάσεις (1) προϋπολογισμός (3) πρωθυπουργός (1) πρωταθλημάτα IAAF (1) Ραδιομέγαρο (2) ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ (4) Ρούπερτ Μέρντοκ (1) σαπουνόπερα (1) σερβική τηλεόραση (1) Σίγμα TV (1) συμβάσεις (3) Συμβασιουχοι (8) Τηλεμαραθώνιος (2) τηλεοπτική αγορά (1) τηλεοπτικό (1) Τηλεοραση (44) τραγουδιστές (1) υποχρεώσεις (1) Υφαντής (1) Χούκλη (1) ΨΗΦΙΑΚΗ (24) AGB (4) ALFA (1) ALTER (1) ANT (2) DIGEA (4) DTTV (6) DVB (6) EPG (1) Euro 2012 (1) Eurovision 2010 (1) FLASH (1) FOX Televizija (1) Fox tv (2) GOLDEN BOYS (1) IPTV (1) media (1) media service (1) MEGA (1) MME (43) Mundial 2010 (1) TV (1) UNICEF (2)