17 Νοε 2008

Σημαντικές ανακατατάξεις στο τηλεοπτικό πεδίο

Σε παιχνίδι για σκληρούς παίκτες εξελίσσεται πλέον η δραστηριότητα στο τηλεοπτικό πεδίο, αφού η μία μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται πλέον με θεαματικό τρόπο στο χώρο της παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο και συγκεκριμένα ιδιαίτερα στην περίοδο των Χριστουγέννων -όπου αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές προσφορές στο χώρο- εκτιμάται ότι θα τεθούν οι βάσεις για σημαντικές ανακατατάξεις, οι οποίες -όπως κατ' επανάληψη είχε αναφέρει η «Ν» σε σχετικά δημοσιεύματα- μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα περάσουν και στα οικονομικά αποτελέσματα τόσο των νέων όσο και των παραδοσιακών παρόχων τηλεόρασης.

Νέοι παίκτες

Ηδη, μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, τρεις εταιρείες τηλεπικοινωνιών γνωστοποίησαν τα σχέδιά τους για παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών, αφού, εκτός από τον ΟΤΕ, που μέσω της θυγατρικής του HellasSat ζήτησε την παροχή επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών (κατ' αντιστοιχία με τη Nova που πλέον ανήκει στη Forthnet [FORr.AT] Σχετικά άρθρα ), η ΟΝ Telecoms, διεκδίκησε και τελικά πήρε από τη Nova τα δικαιώματα μετάδοσης του Champion League σε συνδρομητικό επίπεδο (στα συμβατικά κανάλια τα πήρε το Mega και η ΝΕΤ, ενώ στον Ant1 πήγε το UEFA , ενώ και η Hellas On Line ανακοίνωσε την πιλοτική παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών στους συνδρομητές της, μεταδίδοντας το πρόγραμμα των ελληνικών ελεύθερων καναλιών αλλά και αρκετών ξένων, προσφέροντας μάλιστα και τις νέες ψηφιακές ευκολίες (video on demand, epg, time shifting κ.λπ.), οι οποίες καθιστούν ελκυστικό το πακέτο των εταιρειών τηλεπικοινωνίας.

Σύντομα αναμένονται οι κινήσεις της Forthnet, η οποία, έχοντας εξαγοράσει τη Nova, είναι σαφές ότι θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στα τεκταινόμενα, όχι μόνο γιατί μέσα από τη δορυφορική πλατφόρμα κατέχει σημαντικό τηλεοπτικό περιεχόμενο, αλλά και γιατί και οι δύο εταιρείες μαζί διαθέτουν μια διόλου ευκαταφρόνητη συνδρομητική βάση.

Ειδικότερα, όσον αφορά τη Forthnet, αναμένονται οι κινήσεις της σε επίπεδο επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, σε επίπεδο IPTV, καθώς και σε επίπεδο δορυφορικής τηλεόρασης και, συγκεκριμένα, με ποιον τρόπο όλα αυτά θα συνδυαστούν μέσα σε ένα ελκυστικό τηλεπικοινωνιακό πακέτο.

Τιμολογιακός πόλεμος και περιεχόμενο

Γεγονός είναι πάντως ότι, ήδη, η παρουσία πολλών παικτών και ο διαρκώς αυξανόμενος ανταγωνισμός επιφέρουν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική της παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Ετσι, ενώ μέχρι πρότινος το μονοπώλιο της Nova είχε ως αποτέλεσμα την παροχή των υπηρεσιών με μηνιαία συνδρομή που ξεπερνά τα 58,5 ευρώ (το βασικό πακέτο αρχίζει από τα 29,5 ευρώ), ο μεν HellasSat -ευθύς ανταγωνιστής της πρώτης- στο επιχειρηματικό του σχέδιο κάνει λόγο για συνδρομή που θα αρχίζει από 19 ευρώ.

Επίσης, η ON Telecoms παρέχει τηλεοπτικές αλλά και τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στα 39 ευρώ, ενώ η Hellas On Line -ύστερα από τρεις μήνες, όταν θα αρχίσει να τιμολογεί, γιατί αρχικά η υπηρεσία θα είναι δωρεάν- θα διαμορφώσει την τιμή της, μόνο βέβαια για τις τηλεοπτικές υπηρεσίες, στα 15 ευρώ το μήνα.

Παράλληλα, τιμολογιακός πόλεμος αναμένεται και στο χώρο του video on demand, όπου οι τιμές για την ενοικίαση μιας ταινίας εκτιμάται ότι θα συμπιεστούν σημαντικά μέσα στο επόμενο εξάμηνο, εξαιτίας ακριβώς του πολλαπλασιασμού των παικτών και της αύξησης της προσφοράς.

Ηδη, η HOL προγραμματίζει να διαμορφώσει την τιμή της ενοικίασης στα 2 ευρώ, τιμή σημαντικά χαμηλότερη από τον ανταγωνισμό τόσο της ON όσο και της Nova.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις θα διαδραματίσει το περιεχόμενο, γεγονός που θα φέρει στη χώρα μας νέους επενδυτές, μέσα από συμφωνίες, και ενδεχομένως, σε εγχώριο επίπεδο, θα δημιουργήσει και νέες συμμαχίες μεταξύ εταιρειών τηλεπικοινωνιών και τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ετικέτες

2012 (1) Αγγελιόσημο (1) αγορά (2) Αδειοδότηση (1) ΑΕΜΕΤ (1) αθλητές (1) Αναλογική (1) ανταγωνισμός (1) ΑΝΤΕΝΝΑ (1) αξιολόγηση (1) ΑΠΕ (2) απεργία (2) απογραφή (1) Αntenna (1) βόμβα (1) ΒΟΥΛΗ (4) ΓΓΕ (2) Γερουλάνος (12) δημιουργοί (1) ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (13) δημοσιογράφοι (2) Διαφήμιση (6) διαφημιστικά έσοδα (1) ΔΙΕΘΝΗ (1) Διευθύνων Σύμβουλος (1) ΔΟΛ (1) ΔΣ (2) ΕΕ (1) ΕΕΤΤ (3) ειδήσεις (1) εισαγγελέας (2) ΕΙΤΗΣΕΕ (2) εκπαίδευση (1) Εκπαιδευτική (1) εκπομπή (2) έλεγχος (1) εμπορευματοποίηση (1) ενημέρωση (3) έξοδα (2) επαρχιακός Τύπος (1) ΕΠΗΕΑ (1) ΕΠΗΕΜ-Θ (1) Επιτροπή θεσμών (2) Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (1) Επίτροπος (1) Επιχορήγηση (2) εργαζόμενοι (3) ΕΡΤ (63) ΕΣΗΕΑ (3) ΕΣΗΕΜ-Θ (1) ΕΣΗΕΜΘ (1) έσοδα (2) ΕΣΠΗΤ (1) ΕΣΡ (4) εταιρείες ΜΜΕ (1) ΕΤΕΡ (1) ΕΤΗΠΤΑ (1) ΕΤΙΤΑ (1) Ευρωπαϊκή Ένωση (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (2) εφημερίδες (1) εφημεριδοπώλες (1) ηλεκτρονικά ΜΜΕ (1) Θέμα (1) Θεσσαλονίκη (2) καθοδήγηση (1) Καλημέρης (3) ΚΑΝΑΛΙΑ (4) Κανάλια (1) ΚΕΕΠ (1) Κεντρική Μακεδονία (1) Κίνα (1) κρατική διαφήμιση (1) Λαμπράκης (1) Μακεδονία TV (2) μείωση αποδοχών (3) μέτρηση τηλεθέασης (1) Μίνως Κυριακού (1) οργανόγραμμα (1) ΠΑΙΔΕΙΑ (2) παιδική ηλικία (1) ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (9) παραγωγοί (1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (1) Περικοπή κόστους (3) περιοδικά (1) Πεταλωτής (2) ΠΟΕΣΥ (2) ποιοτικό (1) πολιτικοί (1) πολιτισμός (2) ΠΟΣΠΕΡΤ (1) πρόγραμμα (6) πρόεδρος (6) πρόσκληση ενδιαφέροντος (1) προτάσεις (1) προϋπολογισμός (3) πρωθυπουργός (1) πρωταθλημάτα IAAF (1) Ραδιομέγαρο (2) ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ (4) Ρούπερτ Μέρντοκ (1) σαπουνόπερα (1) σερβική τηλεόραση (1) Σίγμα TV (1) συμβάσεις (3) Συμβασιουχοι (8) Τηλεμαραθώνιος (2) τηλεοπτική αγορά (1) τηλεοπτικό (1) Τηλεοραση (44) τραγουδιστές (1) υποχρεώσεις (1) Υφαντής (1) Χούκλη (1) ΨΗΦΙΑΚΗ (24) AGB (4) ALFA (1) ALTER (1) ANT (2) DIGEA (4) DTTV (6) DVB (6) EPG (1) Euro 2012 (1) Eurovision 2010 (1) FLASH (1) FOX Televizija (1) Fox tv (2) GOLDEN BOYS (1) IPTV (1) media (1) media service (1) MEGA (1) MME (43) Mundial 2010 (1) TV (1) UNICEF (2)