Επένδυση στην ελαφρά ψυχαγωγία, συμπύκνωση του ενημερωτικού προγράμματος και χαμηλό κόστος παραγωγών, αποτελούν τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί τη φετινή σεζόν το πρόγραμμα του τηλεοπτικού σταθμού Alpha, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της εταιρείας και να αυξηθούν τα μερίδια τηλεθέασης.
Η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης του καναλιού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, παραμένει για ακόμα μια χρονιά η υπ' αριθμόν ένα προτεραιότητα των Γερμανών ιδιοκτητών του καναλιού, οι οποίοι στην προσπάθειά τους αυτή εισάγουν στην ελληνική τηλεοπτική αγορά νέα τηλεοπτικά προϊόντα διαφοροποιούμενοι από τον ανταγωνισμό και εκμεταλλευόμενοι την τεράστια ποικιλία τηλεοπτικών προγραμμάτων ελαφριάς ψυχαγωγίας που διαθέτει το γκρουπ RTL.
Όπως κατέστη σαφές χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή την παρουσίαση του νέου προγράμματος, στόχος του Κριστόφ Μάινους, του νέου ισχυρού άνδρα του καναλιού -ο οποίος έχει τη στήριξη και της πλευράς Κοντομηνά- είναι η διεύρυνση του μεριδίου τηλεθέασης και σε αυτή τη φάση η σταθεροποίηση του στην 3η θέση της λίστας.
Παράλληλα και σε μια περίοδο που η τηλεοπτική αγορά δέχεται ισχυρές πιέσεις, η αύξηση του μεριδίου από τη διαφημιστική δαπάνη, θα πρέπει να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, προκειμένου να ανατραπεί μια έντονα αρνητική οικονομική κατάσταση.
Στη χρήση του 2008, η Alpha Δορυφορική Τηλεόραση, παρουσίασε αύξηση των πωλήσεών της κατά 6,79% με τον κύκλο εργασιών της να ανέρχεται στα 88 εκατ. ευρώ (όγκος που την κατατάσσει στην 4η θέση μεταξύ των τηλεοπτικών επιχειρήσεων), ωστόσο παρέμεινε έντονα ζημιογόνος.
Συγκεκριμένα οι καθαρές προ φόρων ζημίες της εταιρείας, ξεπέρασαν τα 49 εκατ. ευρώ, μεταφέροντας ζημίες εις νέον ύψους 244,5 εκατ. ευρώ.
Ανάλογη εικόνα εμφανίζει το κανάλι και από πλευράς διαφημιστικής δαπάνης αφού στο 8μηνο του 2009, το μερίδιο του διαμορφώθηκε στο 15,24%, έναντι 16,19% στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη από τον περασμένο Μάιο, ο Alpha, πραγματοποιεί μια συνολική και εκτεταμένη προσπάθεια αναμόρφωσης της εικόνας του, παρουσιάζοντας νέα τηλεοπτικά προϊόντα -τα οποία βέβαια αξίζει να επισημανθεί ότι πολύ γρήγορα αποδείχθηκαν επιτυχημένα αλλάζοντας τους όρους του ανταγωνισμού- μετέβαλε το μοντέλο της ενημέρωσης με αλλαγή ώρας μετάδοσης του κεντρικού δελτίου ειδήσεων (συρρικνώνοντας ωστόσο παράλληλα και θέσεις εργασίας, με σειρά προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου) ενώ στο φετινό πρόγραμμα ουσιαστικές αλλαγές έγιναν και στην πρωινή ζώνη οι οποίες ωστόσο ακόμα -αν και ιδιαίτερα νωρίς για να υπάρξουν ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά την τηλεθέασή τους- δεν έχουν πείσει.
Σ.Ι.
"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" 25/9/09
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου