10 Αυγ 2009

ΑΝΤ1: Εθελούσια έξοδο, στρατηγική αλλαγή του ΑΝΤ1 Europe και «άφαντα» 640 εκατ. Ευρώ

Η Πέμπτη έκρυβε αρκετές δυσάρεστες εκπλήξεις για εργαζόμενους αλλά και Έλληνες τηλεθεατές του ΑΝΤ1 στην Ευρώπη. Από την μία το κανάλι λόγω της «νέας πραγματικότητας στην αγορά των Μέσων ενημέρωσης εν Ελλάδι» προχωρεί σε ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου εργαζομένων και από την άλλη ταράζει τα νεύρα των ενεργών συνδρομητών της πλατφόρμας ANT1 Europe με μία αιφνιδιαστική κίνηση μετακόμισης του προγράμματος σε έναν οικονομικότερο δορυφόρο. Η αλλαγή μάλιστα γίνεται σε χρονική στιγμή που σύσσωμη η ελληνική κοινότητα απολαμβάνει τα μπάνια της στην Ελλάδα.

Ομολογουμένως η ανακοίνωση της εθελούσιας εξόδου έρχεται από την μία λίγους μήνες πριν την έναρξη της νέας τηλεοπτικής σεζόν και από την άλλη αρκετούς μήνες μετά την ανάληψη καθηκόντων σε επίπεδο συμβούλου του Ευρωπαίου Guillaume de Posch. Σε μία περίοδο όπου οι οικονομικοί αναλυτές των ΜΜΕ δείχνουν πτωτική πορεία των διαφημίσεων έως και το 2012, ο ιδιαίτερα έμπειρος στα θέματα απολύσεων και οικονομίας Guillaume De Posch, ο ΑΝΤ1 ανακοινώνει μία εθελούσια που έρχεται «σε αντίθεση με τις σκληρές επιχειρηματικές πρακτικές που εφαρμόζουν άλλες ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις διεθνώς». Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο το πρόγραμμα εξόδου με το έμπειρο μάτι του Guillaume De Posch στην επίβλεψη και ίσως και στον σχεδιασμό του μπορεί να είναι «μαλακό». Και εξηγούμαστε.

Ο Guillaume De Posch που είχε ύψιστο ρόλο στο διοικητικό συμβούλιο του ομίλου ProSiebenSat1 Medien AG (ελέγχει εμμέσως ποσοστό του ραδιοφωνικού Λάμψη FM) είχε εξαγγείλει το 2007 ιδιαίτερα σφικτό πρόγραμμα οικονομίας για έξι τηλεοπτικούς σταθμούς του ομίλου. Μάλιστα είχε προβεί στις «βαρβαρότερες» απολύσεις στην ιστορία της Γερμανικής Τηλεόρασης, αφού μέσα σε μία νύχτα έλαβαν ενημερωτικό Email (!) για την απόλυση τους 575 άτομα. Το δεύτερο σε θεαματικότητα κανάλι της χώρας «αναγκάστηκε» σε έκτακτη μετακόμιση των εγκαταστάσεων από το Βερολίνο στο Μονάχο με την ελπίδα πως κάποιοι εργαζόμενοι με συζύγους και παιδιά δεν θα δεχτούν να μετακομίσουν και έτσι θα μειωνόταν και η αποζημίωση τους.

Παράλληλα ενοποιήθηκαν τμήματα και σταμάτησαν όλες οι προγραμματισμένες προσλήψεις στα περισσότερα κανάλια, ενημερωτικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων σταμάτησαν από την μία στιγμή στην άλλη και δεν δόθηκε και η δυνατότητα στους παρουσιαστές να ευχαριστήσουν το τηλεοπτικό τους κοινό για την εμπιστοσύνη και την αγάπη τους, οι περισσότερες προσπάθειες τουλάχιστον κόπηκαν κυριολεκτικά στον αέρα. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και το επίσημο site του ομίλου είχε «αφαιρέσει» την ενότητα Jobs από τις υπηρεσίες του και την ενεργοποίησε μόλις πριν λίγες εβδομάδες.

Η ανακοίνωση του ANT1 θυμίζει στο μεγαλύτερο μέρος της, τις τότε εξαγγελίες του De Posch προς τους εργαζομένους. Προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εξόδων, βελτίωσης των συνθηκών προγράμματος, συνέχιση του πρωταγωνιστικού ρόλου στις παρεχόμενες τηλεοπτικές μεταδόσεις και υπηρεσίες. Ο De Posch έφυγε νωρίς από το τιμόνι του P7S1 – ο ίδιος δήλωσε πως «δεν ήθελα άλλο», η αλήθεια κρύβεται αλλού. Ακόμη και τα εικοσάχρονα του τηλεοπτικού Sat1 (ω, τι σύμπτωση?) δεν εορτάστηκε, αφού από πρωταγωνιστής στην δεκαετία του ενενήντα, οδηγήθηκε σε στροφή προς νέο κοινό στο νέο millenium, προφίλ που ωστόσο δεν έφερε τις τρανταχτές και εμπορικές επιτυχίες, εκείνες οι επιτυχίες που δεν αποφέρουν χρήματα, αλλά χτίζουν μία περίεργη αλλά γαλήνια –σχεδόν ερωτική- σχέση με τους τηλεθεατές.

Γιατί ο ΑΝΤ1 εξαναγκάζεται να λάβει τα μέτρα του, όταν έχει εισπράξει 620 εκατ. Ευρώ από την πώληση της Nova Televizia στην γειτονική Βουλγαρία και γιατί προβαίνει σε επαναδιαπραγματεύσεις με διεθνή studios,όταν ο ίδιος εκτίναξε τις τιμές σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, ταινίες αλλά και της πιο πρόσφατης φόρμουλα ένα. Προσφέροντας κυριολεκτικά γη και ύδωρ?

Ξεκάθαρες απαντήσεις δεν υπάρχουν. Ο όμιλος ίσως «κάνει εσωτερική οικονομία» προκειμένου να εξαγοράσει ένα πολυπόθητο ΜΜΕ στα δυτικά της Ευρώπης. Την διαπίστωση αυτή δικαιολογεί και η απίστευτη και τραγελαφική απόφαση των ανθρώπων του ANT1 Europe να μετακομίσουν το συνδρομητικό τους πρόγραμμα στον «άφαντο» αλλά οικονομικότερο ελληνικό δορυφόρο και να μειώσουν έτσι το κόστος μετάδοσης που μεταφέρουν στους ενεργούς συνδρομητές, τους οποίος πλέον προσελκύουν με πτώση της μηνιαίας συνδρομής στα 6,5Ευρώ από 10Ευρώ χθες.

Από την άλλη ίσως οι προγραμματιστές να κατανόησαν πως ένα ντέρμπι των αιωνίων αξίας 4 εκατ. Ευρώ και αρκετές δόσεις Sundays Back2Back με ανάλογη διατίμηση, φέρνουν ένα αξιοσημείωτο διαφημιστικό κοινό, αλλά σίγουρα δεν φέρνουν ακριβώς την άνοιξη.

Το κατά πόσο «χαλαρή», «μαλακή» ή «σε αντίθεση με τις σκληρές επιχειρηματικές πρακτικές άλλων σταθμών» είναι τελικώς η εθελούσια έξοδος θα το δείξει ο καιρός. Το γεγονός πως στο CEO του σταθμού κάθεται ένας από τους σκληρότερους mediakους οικονομολόγους, καταδεικνύει μάλλον το αντίθετο.

"mediakanea.blogspot.com"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ετικέτες

2012 (1) Αγγελιόσημο (1) αγορά (2) Αδειοδότηση (1) ΑΕΜΕΤ (1) αθλητές (1) Αναλογική (1) ανταγωνισμός (1) ΑΝΤΕΝΝΑ (1) αξιολόγηση (1) ΑΠΕ (2) απεργία (2) απογραφή (1) Αntenna (1) βόμβα (1) ΒΟΥΛΗ (4) ΓΓΕ (2) Γερουλάνος (12) δημιουργοί (1) ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (13) δημοσιογράφοι (2) Διαφήμιση (6) διαφημιστικά έσοδα (1) ΔΙΕΘΝΗ (1) Διευθύνων Σύμβουλος (1) ΔΟΛ (1) ΔΣ (2) ΕΕ (1) ΕΕΤΤ (3) ειδήσεις (1) εισαγγελέας (2) ΕΙΤΗΣΕΕ (2) εκπαίδευση (1) Εκπαιδευτική (1) εκπομπή (2) έλεγχος (1) εμπορευματοποίηση (1) ενημέρωση (3) έξοδα (2) επαρχιακός Τύπος (1) ΕΠΗΕΑ (1) ΕΠΗΕΜ-Θ (1) Επιτροπή θεσμών (2) Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (1) Επίτροπος (1) Επιχορήγηση (2) εργαζόμενοι (3) ΕΡΤ (63) ΕΣΗΕΑ (3) ΕΣΗΕΜ-Θ (1) ΕΣΗΕΜΘ (1) έσοδα (2) ΕΣΠΗΤ (1) ΕΣΡ (4) εταιρείες ΜΜΕ (1) ΕΤΕΡ (1) ΕΤΗΠΤΑ (1) ΕΤΙΤΑ (1) Ευρωπαϊκή Ένωση (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (2) εφημερίδες (1) εφημεριδοπώλες (1) ηλεκτρονικά ΜΜΕ (1) Θέμα (1) Θεσσαλονίκη (2) καθοδήγηση (1) Καλημέρης (3) ΚΑΝΑΛΙΑ (4) Κανάλια (1) ΚΕΕΠ (1) Κεντρική Μακεδονία (1) Κίνα (1) κρατική διαφήμιση (1) Λαμπράκης (1) Μακεδονία TV (2) μείωση αποδοχών (3) μέτρηση τηλεθέασης (1) Μίνως Κυριακού (1) οργανόγραμμα (1) ΠΑΙΔΕΙΑ (2) παιδική ηλικία (1) ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (9) παραγωγοί (1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (1) Περικοπή κόστους (3) περιοδικά (1) Πεταλωτής (2) ΠΟΕΣΥ (2) ποιοτικό (1) πολιτικοί (1) πολιτισμός (2) ΠΟΣΠΕΡΤ (1) πρόγραμμα (6) πρόεδρος (6) πρόσκληση ενδιαφέροντος (1) προτάσεις (1) προϋπολογισμός (3) πρωθυπουργός (1) πρωταθλημάτα IAAF (1) Ραδιομέγαρο (2) ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ (4) Ρούπερτ Μέρντοκ (1) σαπουνόπερα (1) σερβική τηλεόραση (1) Σίγμα TV (1) συμβάσεις (3) Συμβασιουχοι (8) Τηλεμαραθώνιος (2) τηλεοπτική αγορά (1) τηλεοπτικό (1) Τηλεοραση (44) τραγουδιστές (1) υποχρεώσεις (1) Υφαντής (1) Χούκλη (1) ΨΗΦΙΑΚΗ (24) AGB (4) ALFA (1) ALTER (1) ANT (2) DIGEA (4) DTTV (6) DVB (6) EPG (1) Euro 2012 (1) Eurovision 2010 (1) FLASH (1) FOX Televizija (1) Fox tv (2) GOLDEN BOYS (1) IPTV (1) media (1) media service (1) MEGA (1) MME (43) Mundial 2010 (1) TV (1) UNICEF (2)