2 Οκτ 2009

ΜΜΕ: Ράλι χωρίς αιτία

Κανένας δεν διαβάζει πλέον εφημερίδες, περιοδικά και βιβλία. Κανένας επίσης δεν παρακολουθεί τηλεόραση, δεν ακούει ραδιόφωνο ή μουσική. Τα παραδοσιακά μίντια έχουν «πεθάνει»! Αυτό ακριβώς ισχυρίζονται όλοι.

Εάν πράγματι αυτή είναι η κατάσταση, τότε γιατί οι μετοχές των παραδοσιακών ομίλων στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης έχουν εκτιναχθεί στα ύψη; Η κορυφαία μετοχή του δείκτη S&P 500 καθ' όλη τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου ήταν αυτή της Gannett που εκδίδει τη «USA Today» και περισσότερες από 80 τοπικές εφημερίδες σε ολόκληρη την Αμερική. Η άνοδος της μετοχής της υπήρξε εκρηκτική στο τρίτο τρίμηνο: 229%, κερδίζοντας περίπου 18% μόνο την Τρίτη όταν ανακοίνωσε ότι τα κέρδη τρίτου τριμήνου θα είναι καλύτερα των προσδοκιών.

Ομως, η Gannett δεν είναι η μοναδική μετοχή του χώρου που παρουσιάζει εντυπωσιακές επιδόσεις. Και οι μετοχές της διαφημιστικής εταιρείας Interpublic Group και της «The New York Times» ενισχύθηκαν περισσότερο από 50% στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου. Η μετοχή της CBS παρουσίασε κέρδη περίπου 80%, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει τη δέκατη καλύτερη επίδοση μεταξύ των μετοχών του δείκτη S&P 500.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Μήπως οι μετοχές όλων των παραπάνω ομίλων στο χώρο των μίντια εκτινάχθηκαν στα ύψη, μόνο και μόνο με την πεποίθηση ότι η οικονομία βρίσκεται στο δρόμο της ανάκαμψης και ότι οι διαφημιστικές πωλήσεις -που αποτελούν το στυλοβάτη των περισσότερων εταιρειών μέσων μαζικής ενημέρωσης- θα αυξηθούν και πάλι σύντομα;

Ή μήπως το ράλι αποτελεί ακόμη ένα παράδειγμα αναζήτησης κέρδους από τους επενδυτές, οι οποίοι «κυνηγούν» τώρα τις φθηνές μετοχές των μίντια, όπως συνέβη και με τις τράπεζες, τους ομίλους λιανικής και τις αεροπορικές εταιρείες -στις αρχές του έτους εν μέσω ανησυχιών ότι η οικονομία επρόκειτο να περιέλθει σε βαθιά ύφεση;

Είναι λίγο και από τα δύο. Σίγουρα, είναι δύσκολο να δικαιολογήσει κάποιος το μέγεθος ανάκαμψης των μετοχών της Gannett όσο και άλλων ομίλων των μίντια σε τόσο σύντομη χρονική περίοδο. Το ίδιο δύσκολο όμως είναι και να συλλάβει το μέγεθος πτώσης των μετοχών το Μάρτιο.

Αλλωστε, το χρηματιστηριακό ράλι των μίντια είναι ουσιαστικά ένας μικρόκοσμος όλων όσα συμβαίνουν στην αγορά και στην οικονομία. Αργά ή γρήγορα, οι μεγάλοι όμιλοι των μίντια θα κληθούν να αποδείξουν στη Wall Street ότι τα έσοδά τους θα αρχίσουν να αυξάνονται ξανά.

"ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ" PAUL R.LA MONICA, συντάκτης του CNNMoney.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ετικέτες

2012 (1) Αγγελιόσημο (1) αγορά (2) Αδειοδότηση (1) ΑΕΜΕΤ (1) αθλητές (1) Αναλογική (1) ανταγωνισμός (1) ΑΝΤΕΝΝΑ (1) αξιολόγηση (1) ΑΠΕ (2) απεργία (2) απογραφή (1) Αntenna (1) βόμβα (1) ΒΟΥΛΗ (4) ΓΓΕ (2) Γερουλάνος (12) δημιουργοί (1) ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (13) δημοσιογράφοι (2) Διαφήμιση (6) διαφημιστικά έσοδα (1) ΔΙΕΘΝΗ (1) Διευθύνων Σύμβουλος (1) ΔΟΛ (1) ΔΣ (2) ΕΕ (1) ΕΕΤΤ (3) ειδήσεις (1) εισαγγελέας (2) ΕΙΤΗΣΕΕ (2) εκπαίδευση (1) Εκπαιδευτική (1) εκπομπή (2) έλεγχος (1) εμπορευματοποίηση (1) ενημέρωση (3) έξοδα (2) επαρχιακός Τύπος (1) ΕΠΗΕΑ (1) ΕΠΗΕΜ-Θ (1) Επιτροπή θεσμών (2) Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (1) Επίτροπος (1) Επιχορήγηση (2) εργαζόμενοι (3) ΕΡΤ (63) ΕΣΗΕΑ (3) ΕΣΗΕΜ-Θ (1) ΕΣΗΕΜΘ (1) έσοδα (2) ΕΣΠΗΤ (1) ΕΣΡ (4) εταιρείες ΜΜΕ (1) ΕΤΕΡ (1) ΕΤΗΠΤΑ (1) ΕΤΙΤΑ (1) Ευρωπαϊκή Ένωση (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (2) εφημερίδες (1) εφημεριδοπώλες (1) ηλεκτρονικά ΜΜΕ (1) Θέμα (1) Θεσσαλονίκη (2) καθοδήγηση (1) Καλημέρης (3) ΚΑΝΑΛΙΑ (4) Κανάλια (1) ΚΕΕΠ (1) Κεντρική Μακεδονία (1) Κίνα (1) κρατική διαφήμιση (1) Λαμπράκης (1) Μακεδονία TV (2) μείωση αποδοχών (3) μέτρηση τηλεθέασης (1) Μίνως Κυριακού (1) οργανόγραμμα (1) ΠΑΙΔΕΙΑ (2) παιδική ηλικία (1) ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (9) παραγωγοί (1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (1) Περικοπή κόστους (3) περιοδικά (1) Πεταλωτής (2) ΠΟΕΣΥ (2) ποιοτικό (1) πολιτικοί (1) πολιτισμός (2) ΠΟΣΠΕΡΤ (1) πρόγραμμα (6) πρόεδρος (6) πρόσκληση ενδιαφέροντος (1) προτάσεις (1) προϋπολογισμός (3) πρωθυπουργός (1) πρωταθλημάτα IAAF (1) Ραδιομέγαρο (2) ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ (4) Ρούπερτ Μέρντοκ (1) σαπουνόπερα (1) σερβική τηλεόραση (1) Σίγμα TV (1) συμβάσεις (3) Συμβασιουχοι (8) Τηλεμαραθώνιος (2) τηλεοπτική αγορά (1) τηλεοπτικό (1) Τηλεοραση (44) τραγουδιστές (1) υποχρεώσεις (1) Υφαντής (1) Χούκλη (1) ΨΗΦΙΑΚΗ (24) AGB (4) ALFA (1) ALTER (1) ANT (2) DIGEA (4) DTTV (6) DVB (6) EPG (1) Euro 2012 (1) Eurovision 2010 (1) FLASH (1) FOX Televizija (1) Fox tv (2) GOLDEN BOYS (1) IPTV (1) media (1) media service (1) MEGA (1) MME (43) Mundial 2010 (1) TV (1) UNICEF (2)