Στη δημιουργία Συμμαχίας για την αντιμετώπιση των νέων δεδομένων που ανακύπτουν στο πεδίο των μετρήσεων τηλεθέασης, εξαιτίας της πολλαπλότητας των μέσων, προχωρούν 15 από τις μεγαλύτερες εταιρείες media των ΗΠΑ.
Οι ολοένα και περισσότερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι του χώρου της τηλεόρασης ως προς την κατανόηση των τάσεων που διατρέχουν την τηλεοπτική αγορά, εξαιτίας του πολλαπλασιασμού των δυνατοτήτων των τηλεθεατών για κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου, μέσα από διαφορετικές πηγές παροχής τηλεόρασης -ειδικότερα στις αγορές εκείνες όπου το Διαδίκτυο και το IPTV έχουν μεγάλη διείσδυση- προβληματίζουν ιδιαίτερα τους ειδικούς. Οι άνθρωποι της τηλεόρασης, επί σειρά ετών βασιζόντουσαν στα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen, τα οποία ωστόσο σήμερα με τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει δεν αρκούν.
Με περισσότερα από 500 κανάλια να παρέχονται μέσα από γραμμικές και μη γραμμικές υπηρεσίες (internet και ειδικότερα IPTV, WebTV, on demand υπηρεσίες, αλλά και ψηφιακή επίγεια και δορυφορική, καλωδιακή τηλεόραση και άλλου είδους συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες) απέχουμε πολύ από το 1980, περίοδο κατά την οποία, η Nielsen έδινε στοιχεία καλύπτοντας το 90% των τηλεθεατών.
Στο πλαίσιο αυτό οι 15 μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι Procter & Gamble MTV Networks, Omnicom Group Inc και άλλες, προχωρούν στη σύσταση της Coalition for Innovative Media Measurement (CIMM), η οποία θα έχει ως σκοπό τη βελτίωση των μετρήσεων τηλεθέασης.
Στο νέο αυτό σχήμα κάθε μια από τις εταιρείες συμμετέχει με ποσό που ανέρχεται περί τις 100.000 δολάρια (συνολικά πρόκειται για ένα ποσό της τάξεως του 1,5 εκατ. δολαρίων) και το οποίο θα διατεθεί για έρευνα κυρίως σε δυο άξονες, αφενός προς την κατεύθυνση των μηχανημάτων μέτρησης που δίνονται στους τηλεθεατές, αφετέρου στην οριζόντια μέτρηση τηλεθέασης, μεταξύ δηλαδή των διαφορετικών μέσων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η Nielsen, στην οποία σήμερα οι εταιρείες media των ΗΠΑ δαπανούν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια κάθε χρόνο προκειμένου να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες της.
Ήδη η γνωστή εταιρεία μετρήσεων, που με σύμπραξη δραστηριοποιείται και στην Ευρώπη μεταξύ άλλων, έχει παρουσιάσει, τόσο νέα μηχανήματα μετρήσεων τηλεθέασης, όσο και τρόπους για οριζόντια μέτρηση. Παρά ταύτα, η κινητικότητα στην αγορά και η διείσδυση των νέων υπηρεσιών είναι τόσο ταχείες, που τα όποια νέα δεδομένα ανακύπτουν, διαρκώς και πολύ γρήγορα ανατρέπονται.
Υπενθυμίζεται ότι η όποια αλλαγή προκειμένου να είναι αξιόπιστη, πρέπει να δοκιμαστεί επί μακρόν, ενώ παράλληλα γρήγορα -προκειμένου να είναι αποτελεσματική- θα πρέπει να κερδίσει και την εμπιστοσύνη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο, δεδομένου ότι τα στοιχεία μετρήσεων της εταιρείας, αποτελούν το λεγόμενο «κοινό νόμισμα», το εργαλείο εκείνο δηλαδή μέσω του οποίου μπορεί κανείς να ελέγξει ολόκληρη την τηλεοπτική αγορά.
Σ.Ι. "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου