24 Οκτ 2009

«Σκληρό πόκερ» για την κυριαρχία στο χώρο των media

Περίοδο νέων ανακατατάξεων διέρχεται ο χώρος των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, αφού όπως αναφέρουν πληροφορίες, μικρά αλλά ικανά πακέτα μετοχών σημαντικών εταιρειών, έχουν αλλάξει ή πρόκειται να αλλάξουν χέρια.

Η μακρά περίοδος ύφεσης στη διεθνή οικονομία και οι επιπτώσεις της στην εγχώρια αγορά, οδήγησαν σε σημαντική μείωση των διαφημιστικών εσόδων, τόσο στην τηλεόραση, όσο και στο ραδιόφωνο, με αποτέλεσμα οι παραδοσιακοί παίκτες να συζητούν -αν δεν αναζητούν- με στρατηγικούς εταίρους με υψηλή ρευστότητα, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις και τις δυσκολίες που δημιουργεί η αρνητική συγκυρία.

Τόσο στο ραδιόφωνο όσο και στην τηλεόραση, γίνεται λόγος για μείωση διαφημιστικών εσόδων που κατά μέσο όρο κινείται περί το 30%, πρωτοφανής για μια αγορά που εκτός των άλλων «υποφέρει» από κατακερματισμό.

Στο πλαίσιο αυτό και μετά την έντονη κινητικότητα που καταγράφηκε τους τελευταίους μήνες στο χώρο του ραδιοφώνου, σειρά φαίνεται να παίρνει ο χώρος της τηλεόρασης, στον οποίο οι λεγόμενοι «νέοι παίκτες» -επιχειρηματίες με υψηλή ρευστότητα- επιδιώκουν να διευρύνουν τις συμμετοχές τους.

Στο προσκήνιο, ολοένα και περισσότερο εμφανίζεται πλέον ο Λ. Λαυρεντιάδης, ο οποίος πριν από λίγους μήνες προχώρησε σε συμφωνία με την πλευρά Κόκκαλη για τον ραδιοσταθμό Flash, αλλά και για το Sport TV, πέρασε στον Κανάλι 10, και πρόσφατα φέρεται να συμφώνησε για την είσοδό του και στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ με μειοψηφικό ποσοστό, εξαγοράζοντας μερίδιο 5% από τους άλλους δυο μετόχους του σταθμού (Ιωάν. Αλαφούζο και Β. Μαρινάκη).

Κατόπιν αυτού ο Όμιλος Μέσων Λαυρεντιάδη, εκτός από τις προαναφερθείσες συμμετοχές, έχει στο χαρτοφυλάκιό του, συμμετοχές στην Ημερήσιος Τύπος (εφημερίδα Espresso) και σε περιοδικά, συμμετοχή στον «Πήγασο» και ως εκ τούτου, εμμέσως συμμετοχή και στην εταιρεία «Τηλέτυπος» που διαχειρίζεται τον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

Ανάλογη δυναμική εμφάνιση στα όσα συμβαίνουν στο χώρο έχει και ο Όμιλος Ρέστη, διαρκώς αναζητά τρόπους διεύρυνσης των συμμετοχών του στα ΜΜΕ, τόσο ενισχύοντας το μερίδιό του στο ΔΟΛ και στο Mega, όσο και σε άλλα Μέσα. Μετά την καλοκαιρινή εξαγορά του City, στο στόχαστρο φέρεται να έχει μπει μερίδιο του Alpha, ενώ υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος ήταν από τους σημαντικότερους διεκδικητές στην κούρσα εξαγοράς του πλειοψηφικού μεριδίου, πριν από ενάμιση χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι ό Όμιλος Ρέστη, εκτός από τους δύο ραδιοσταθμούς του νομού Αττικής, έχει στο χαρτοφυλάκιό του τις μετοχές των καναλιών που εκπέμπουν το MTV, ενώ βεβαίως είναι ο στρατηγικός επενδυτής -και η οικονομική κινητήριος δύναμη- του ΔΟΛ.

Κομβικό ρόλο στα τεκταινόμενα, πάντως, διαδραματίζει, όχι ως αγοραστής αλλά ως πωλητής, ο Δημήτρης Κοντομηνάς, ο οποίος υπενθυμίζεται ότι μεταξύ άλλων κατέχει το 33% των μετοχών του Alpha.

Για το εν λόγω ποσοστό, καθώς βέβαια και για τις άλλες συμμετοχές του κ. Κοντομηνά στα μέσα, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον όχι μόνο από τους προαναφερθέντες, αλλά και από άλλους παραδοσιακούς παίκτες της τηλεόρασης, οι οποίοι έχοντας μόνο μερίδιο τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας μπορούν να αποκτήσουν μειοψηφικές συμμετοχές και αλλού.

Το ΕΣΡ παρατηρητής

Ολες οι κινήσεις μεταβολής των ποσοστών για να επισημοποιηθούν, χρειάζεται να ελεγχθούν και να εγκριθούν από το ΕΣΡ, στο οποίο οι σχετικές συμβολαιογραφικές πράξεις, πρέπει να υποβάλλονται 10 ημέρες μετά την υπογραφή τους.

Το Συμβούλιο, βέβαια, είναι αρκετά ελαστικό στο θέμα αυτό, όπως άλλωστε και σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό επιχειρήσεων που αλλάζουν χέρια.

Το ενημερωτικό πρόγραμμα, φορά γρήγορα το μανδύα του «γενικής στόχευσης» σταθμού -δυστυχώς σχεδόν ποτέ δεν συμβαίνει το αντίθετο- περνώντας στη συνέχεια, με «σταθερά βήματα», στο ευέλικτο «προφίλ» προγράμματος με αμιγώς ψυχαγωγικά χαρακτηριστικά και ψήγματα ενημέρωσης.

" ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ" ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

1 σχόλιο:

yannidakis είπε...

συμφωνα με προσφατη ερευνα το διαδικτυο σημειωνει αυξηση 27,8% στα διαφημιστικα εσοδα, κατι που δειχνει καθαρα την προθεση των εταιρειων να διαφημιζονται "δυναμικα" κι οχι παθητικα σε τηλεοραση και ραδιοφωνο.
Ειναι προφανες πως τα δεδομενα στο χωρο αλλαζουν αρδην και καθε ειδους εταιρεια πρεπει να προσαρμοστει καταλληλα :[

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ετικέτες

2012 (1) Αγγελιόσημο (1) αγορά (2) Αδειοδότηση (1) ΑΕΜΕΤ (1) αθλητές (1) Αναλογική (1) ανταγωνισμός (1) ΑΝΤΕΝΝΑ (1) αξιολόγηση (1) ΑΠΕ (2) απεργία (2) απογραφή (1) Αntenna (1) βόμβα (1) ΒΟΥΛΗ (4) ΓΓΕ (2) Γερουλάνος (12) δημιουργοί (1) ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (13) δημοσιογράφοι (2) Διαφήμιση (6) διαφημιστικά έσοδα (1) ΔΙΕΘΝΗ (1) Διευθύνων Σύμβουλος (1) ΔΟΛ (1) ΔΣ (2) ΕΕ (1) ΕΕΤΤ (3) ειδήσεις (1) εισαγγελέας (2) ΕΙΤΗΣΕΕ (2) εκπαίδευση (1) Εκπαιδευτική (1) εκπομπή (2) έλεγχος (1) εμπορευματοποίηση (1) ενημέρωση (3) έξοδα (2) επαρχιακός Τύπος (1) ΕΠΗΕΑ (1) ΕΠΗΕΜ-Θ (1) Επιτροπή θεσμών (2) Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (1) Επίτροπος (1) Επιχορήγηση (2) εργαζόμενοι (3) ΕΡΤ (63) ΕΣΗΕΑ (3) ΕΣΗΕΜ-Θ (1) ΕΣΗΕΜΘ (1) έσοδα (2) ΕΣΠΗΤ (1) ΕΣΡ (4) εταιρείες ΜΜΕ (1) ΕΤΕΡ (1) ΕΤΗΠΤΑ (1) ΕΤΙΤΑ (1) Ευρωπαϊκή Ένωση (1) ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (2) εφημερίδες (1) εφημεριδοπώλες (1) ηλεκτρονικά ΜΜΕ (1) Θέμα (1) Θεσσαλονίκη (2) καθοδήγηση (1) Καλημέρης (3) ΚΑΝΑΛΙΑ (4) Κανάλια (1) ΚΕΕΠ (1) Κεντρική Μακεδονία (1) Κίνα (1) κρατική διαφήμιση (1) Λαμπράκης (1) Μακεδονία TV (2) μείωση αποδοχών (3) μέτρηση τηλεθέασης (1) Μίνως Κυριακού (1) οργανόγραμμα (1) ΠΑΙΔΕΙΑ (2) παιδική ηλικία (1) ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (9) παραγωγοί (1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (1) Περικοπή κόστους (3) περιοδικά (1) Πεταλωτής (2) ΠΟΕΣΥ (2) ποιοτικό (1) πολιτικοί (1) πολιτισμός (2) ΠΟΣΠΕΡΤ (1) πρόγραμμα (6) πρόεδρος (6) πρόσκληση ενδιαφέροντος (1) προτάσεις (1) προϋπολογισμός (3) πρωθυπουργός (1) πρωταθλημάτα IAAF (1) Ραδιομέγαρο (2) ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ (4) Ρούπερτ Μέρντοκ (1) σαπουνόπερα (1) σερβική τηλεόραση (1) Σίγμα TV (1) συμβάσεις (3) Συμβασιουχοι (8) Τηλεμαραθώνιος (2) τηλεοπτική αγορά (1) τηλεοπτικό (1) Τηλεοραση (44) τραγουδιστές (1) υποχρεώσεις (1) Υφαντής (1) Χούκλη (1) ΨΗΦΙΑΚΗ (24) AGB (4) ALFA (1) ALTER (1) ANT (2) DIGEA (4) DTTV (6) DVB (6) EPG (1) Euro 2012 (1) Eurovision 2010 (1) FLASH (1) FOX Televizija (1) Fox tv (2) GOLDEN BOYS (1) IPTV (1) media (1) media service (1) MEGA (1) MME (43) Mundial 2010 (1) TV (1) UNICEF (2)